Много често мениджърите се чудят на какво се дължат различни проблеми на управляваните от тях фирми, слабата производителност на екипите или ниската лоялност на клиентите, без да осъзнаят, че отговорът е много прост – не е забавно. Точно така, понякога е достатъчно да събудиш интереса, да направиш атмосферата в офиса по-весела, за да започнат служителите да правят чудеса. Затова е още по-странно, че повечето шефове сякаш правят всичко възможно, за да създадат възможно най-монотонното и скучно ежедневие за своите екипи.

GameCraft е името на нова българска фирма, която се е посветила на идеята да промени това. Компанията е създадена от Радослав Георгиев и Виталий Филипов и се занимава с gamification (гемификация или игровизация). Въпреки че е сравнително нова, тя се представи изключително успешно в двете тазгодишни състезания за стартиращи предприемачи – 3Challenge на клуба по предприемачество Start It Smart, в което екипът се класира за финалния кръг и конкурса Empower, в който момчетата спечелиха една от петте втори награди.

Ето и интервю с двамата основатели на GameCraft пред читателите на NewBusiness.bg:

 

 

 

 

ВЪПРОС: Бихте ли представили компанията и екипа си?

ОТГОВОР: Компанията е малък стартъп – екипът ни е от 5 човека. Спектърът на уменията ни покрива базисните нужди за развиване на бизнес – графичен дизайн, уеб дизайн, гейм дизайн, програмиране (backend + frontend). Също имаме силно партньорство с CampLight, когато става въпрос за големи и сериозни проекти. Работили сме в големи фирми като VMware, XS-software, Melon Technologies, но предприемачеството ни привлича повече.

Можете да научите повече за нас на адрес: http://game-craft.com/blog/about/

 

ВЪПРОС: Ще разкажете ли с по-прости думи какво е гемификация?

ОТГОВОР: Gamification или игровизация на български език е нова нашумяла дума за стари неща. Като цяло става въпрос за вкарване на игрови механики в реалния живот (постижения, статус, награди и др.). Целият процес се обвързва с мотивационни схеми и психологични подходи за превръщането на нещо скучно в забавно под формата на игра.

Пример може да се даде с foursquare – дадено просто нещо като ходене до магазина може да бъде доста забавно ако се пречупи през призмата на игра и всеки започне да се бори за статус. Повече информация по темата има на тази блог статия: http://game-craft.com/blog/2011/08/05/what-is-gamification/

 

ВЪПРОС: Какви са основните предимства, които можете да дадете на вашите клиенти? Какво ще спечелят те от работата си с вас?

ОТГОВОР: Зависи от това какви проблеми имат. Игровизацията не е панацея – опитваме се да правим яки неща още по-яки или да решаваме наболели проблеми. Основното, което правим е да решаваме проблеми и при това елегантно – чрез игри. Следователно, ако дадена фирма има следните „ахилесови пети“:

Ниска лоялност на клиентите
Тъжни работници
Лошо отношение с клиенти
Ниска ангажираност на потребителите
Лоши рекламни кампании с нисък коефициент на „вирусност“
Скучен и отегчителен работен процес
или други специфични проблеми на фирмата.

 

Можем да предложим следните решения:

коучинг
консултации
Интегриране на малки игрови механики.
разработване на цяла игровизирана платформа спрямо нуждите.

 

Чрез решаването на тези проблеми какви предимства имат дадени фирми – всеки може да се досети. 😉 Това е и презентацията ни: http://www.slideshare.net/GameCraftBulgaria/game-craft-company-description

 

ВЪПРОС: Как ви хрумна да се занимавате с това?

ОТГОВОР: Хрумна ни в скайп, докато обсъждахме как може животът да стане по-забавен.

 

ВЪПРОС: Какви са плановете ви за разрастване на бизнеса? Обмисляте ли да предлагате услугите си в чужбина?

ОТГОВОР: Още от началото работим с фирми от чужбина – просто в България нивото на доверие към млади стартъпи е изключително ниско.

Чрез спечелените предприемачески награди ще изградим игровизирана платформа за обучение (нещо като moodle + blackboard на стероиди), която ще таргетираме към средното и висшето образование по света. Това ще ни бъде продуктовото позициониране като фирма – надяваме се да скалираме успешно.

Като услуга сме фокусиране върхи така наречения SaaS (software as a service – софтуер като услуга) бизнес модел и ще предлагаме игровизирани компоненти на клиенти, за решаване на техни проблеми – http://game-craft.com/blog/2011/11/04/ummo/

 

ВЪПРОС: Фирмата ви е нова, но вече се класира сред финалистите в конкурса за бизнес идеи Start It Smart и спечели една от наградите в конкурса Empower. Какви съвети бихте дали на читателите на www.newbusiness.bg, които искат да се пробват в тези състезания в бъдеще и изобщо – да стартират бизнес?

ОТГОВОР: Мечтите са хубаво нещо – не ги оставяйте да прашасват. 🙂

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *