НЕ ПРОПУСКАЙ
10 апр. 2025, чт

Много често мениджърите се чудят на какво се дължат различни проблеми на управляваните от тях фирми, слабата производителност на екипите или ниската лоялност на клиентите, без да осъзнаят, че отговорът е много прост – не е забавно. Точно така, понякога е достатъчно да събудиш интереса, да направиш атмосферата в офиса по-весела, за да започнат служителите да правят чудеса. Затова е още по-странно, че повечето шефове сякаш правят всичко възможно, за да създадат възможно най-монотонното и скучно ежедневие за своите екипи.

GameCraft е името на нова българска фирма, която се е посветила на идеята да промени това. Компанията е създадена от Радослав Георгиев и Виталий Филипов и се занимава с gamification (гемификация или игровизация). Въпреки че е сравнително нова, тя се представи изключително успешно в двете тазгодишни състезания за стартиращи предприемачи – 3Challenge на клуба по предприемачество Start It Smart, в което екипът се класира за финалния кръг и конкурса Empower, в който момчетата спечелиха една от петте втори награди.

Ето и интервю с двамата основатели на GameCraft пред читателите на NewBusiness.bg:

 

 

 

 

ВЪПРОС: Бихте ли представили компанията и екипа си?

ОТГОВОР: Компанията е малък стартъп – екипът ни е от 5 човека. Спектърът на уменията ни покрива базисните нужди за развиване на бизнес – графичен дизайн, уеб дизайн, гейм дизайн, програмиране (backend + frontend). Също имаме силно партньорство с CampLight, когато става въпрос за големи и сериозни проекти. Работили сме в големи фирми като VMware, XS-software, Melon Technologies, но предприемачеството ни привлича повече.

Можете да научите повече за нас на адрес: http://game-craft.com/blog/about/

 

ВЪПРОС: Ще разкажете ли с по-прости думи какво е гемификация?

ОТГОВОР: Gamification или игровизация на български език е нова нашумяла дума за стари неща. Като цяло става въпрос за вкарване на игрови механики в реалния живот (постижения, статус, награди и др.). Целият процес се обвързва с мотивационни схеми и психологични подходи за превръщането на нещо скучно в забавно под формата на игра.

Пример може да се даде с foursquare – дадено просто нещо като ходене до магазина може да бъде доста забавно ако се пречупи през призмата на игра и всеки започне да се бори за статус. Повече информация по темата има на тази блог статия: http://game-craft.com/blog/2011/08/05/what-is-gamification/

 

ВЪПРОС: Какви са основните предимства, които можете да дадете на вашите клиенти? Какво ще спечелят те от работата си с вас?

ОТГОВОР: Зависи от това какви проблеми имат. Игровизацията не е панацея – опитваме се да правим яки неща още по-яки или да решаваме наболели проблеми. Основното, което правим е да решаваме проблеми и при това елегантно – чрез игри. Следователно, ако дадена фирма има следните „ахилесови пети“:

Ниска лоялност на клиентите
Тъжни работници
Лошо отношение с клиенти
Ниска ангажираност на потребителите
Лоши рекламни кампании с нисък коефициент на „вирусност“
Скучен и отегчителен работен процес
или други специфични проблеми на фирмата.

 

Можем да предложим следните решения:

коучинг
консултации
Интегриране на малки игрови механики.
разработване на цяла игровизирана платформа спрямо нуждите.

 

Чрез решаването на тези проблеми какви предимства имат дадени фирми – всеки може да се досети. 😉 Това е и презентацията ни: http://www.slideshare.net/GameCraftBulgaria/game-craft-company-description

 

ВЪПРОС: Как ви хрумна да се занимавате с това?

ОТГОВОР: Хрумна ни в скайп, докато обсъждахме как може животът да стане по-забавен.

 

ВЪПРОС: Какви са плановете ви за разрастване на бизнеса? Обмисляте ли да предлагате услугите си в чужбина?

ОТГОВОР: Още от началото работим с фирми от чужбина – просто в България нивото на доверие към млади стартъпи е изключително ниско.

Чрез спечелените предприемачески награди ще изградим игровизирана платформа за обучение (нещо като moodle + blackboard на стероиди), която ще таргетираме към средното и висшето образование по света. Това ще ни бъде продуктовото позициониране като фирма – надяваме се да скалираме успешно.

Като услуга сме фокусиране върхи така наречения SaaS (software as a service – софтуер като услуга) бизнес модел и ще предлагаме игровизирани компоненти на клиенти, за решаване на техни проблеми – http://game-craft.com/blog/2011/11/04/ummo/

 

ВЪПРОС: Фирмата ви е нова, но вече се класира сред финалистите в конкурса за бизнес идеи Start It Smart и спечели една от наградите в конкурса Empower. Какви съвети бихте дали на читателите на www.newbusiness.bg, които искат да се пробват в тези състезания в бъдеще и изобщо – да стартират бизнес?

ОТГОВОР: Мечтите са хубаво нещо – не ги оставяйте да прашасват. 🙂

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *