Удължава се срока за кандидатстване по Програмата за социално предприемачество за нестопански организации

Срокът за набиране на кандидатури за тазгодишното издание на Програмата за социално предприемачество за нестопански организации се удължава до 3 юли. Инициативата се организира за четвърта поредна година от Българския център за нестопанско право (БЦНП) и фондация УниКредит, с подкрепата на фондация „Америка за България“.

Идеята на програмата, която е първата по рода си в България, е да подпомогне неправителствените организации при структурирането и осъществяването на стопанската им дейност. В нея могат да участват неправителствени организации, които съществуват повече от една година, имат най-малко два успешно изпълнени проекта в последните 2 години и годишни приходи над 10 000 лв. за последната година или над 20 000 лв. за последните две години.

Програмата обхваща три етапа. Първият етап включва обучение, посветено на основните правила при планирането и осъществяването на стопанската дейност, в т.ч. практически съвети за подготовка на бизнес и маргетингов план, бюджетиране и др. Следва подготовка на бизнес план (в тази част участниците могат да се обръщат към експертите на БЦНП за безплатни консултации и съвети). Програмата завършва с конкурс, където авторите на трите най-добри проекта си поделят награден фонд от 30 000 лв.

„Извършването на собствена стопанска дейност в подкрепа на основната мисия на организацията е един от начините за постигане на устойчивост и независимост. Освен че носи приходи, стопанската дейност на неправителствените организации води и до решаване на значими социални проблеми”, коментира Любен Панов, изпълнителен директор на БЦНП.

Миналата година в Програмата за социално предприемачество участваха 25 организации. Победителите бяха Българска хранителна банка (категория „Най-добра бизнес идея), сдружение „Онкоболни и Приятели”, гр. Бургас (категория „Най-голям социален ефект“) и фондация „Конкордия България“, която спечели допълнителната награда на журито.

Повече информация за иницативата е достъпна ТУК.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *