Ноемврийското издание на проучването на американската компания за търсене на мобилни приложения Chomp показва раздвижване на този пазар в няколко насоки. На първо място потребителите през този месец са търсили преди всичко приложения по ключови думи като „шопинг“ и „отстъпка“, като запитванията по първата са се увеличили с 1200%, а тези с втората – с 3000 процента.
Добрата новина за разработчиците на платени мобилни програми е, че поне за платформата iOS на Apple (с която работят iPhone, iPod touch и iPad), даунлоудите на платени приложения са достигнали 27% от всички сваляния. За сравнение през предходния месец те са били 20 процента. Затова пък при операционната система Android се наблюдава спад на платените приложения от 7% през предходния месец до 3% през ноември.
Що се отнася до типовете приложения, при iOS намалява делът на игрите и социалните програми, за сметка на лек ръст при лайфстайл софтуера. При Android се увеличава търсенето на мобилни игри, ютилити и музикални приложения, а спада това на книги, финансов софтуер и спортни мобилни програми.