Как да изградим устойчив стартъп, как да открием финансиране за него и да съберем успешен екип? А какво ще стане ако се провалим и трябва ли да ни е страх от това? Тези и много други интересни въпроси бяха разгледани на тазгодишното издание на станалата вече традиционна конференция StartUP. Събитието, което е първото в България, поставило си за цел да събуди предприемаческата инициатива среда младите хора, се организира от StartUP Foundation. Тази година то се проведе на 16 и 17 октомври в зала „София“ на Интерпред и за пореден път събра стотици начинаещи и по-опитни предприемачи, студенти, представители на инвестиционните фондове, масмедии и обикновени ентусиасти. Конференцията отново се проведе с подкрепата на СуперХостинг.БГ, в качеството им на златен партньор. Сребърни партньори пък бяха Strategize!, CEED, Студентският съвет на Университета по архитектура, строителство и геодезия, Interpred, Streamer.bg, Devin и Зелена земя.
Конференцията започна в 9:00 ч., на 16 октомври, при доста сериозен интерес. През двата дни тя беше

посетена от над 400 участника,

а общият брой на уникалните IP адреси, от които събитието беше проследено на живо в Интернет, надмина 1100. StartUP Conference 2010 се излъчваше на живо по два стрийминг канала, осигурени от СуперХостинг.БГ и от Streamer.bg. Посетителите на страницата www.startupbg.com по време на конференцията достигнаха 4,566 а във Фейсбук страницата на събитието те са – 874.
„Отзивите за конференцията са изключително позитивни. Много хора ни казаха, че това е най-добрата конференция на стартъп досега. Около половината ни гости идваха за пръв път и изказаха мнение, че ще дойдат пак задължитлено. Откъм съдържание – първия ден според повечето посетители е започнал малко бавно, но после сме влезли в ритъм, докато вторият ден е бил супер силен. Спонсорите ни също са доволни и ще ни подрепят отново догодина“ – сподели пред NewBusiness.bg Стани Милев, който е сред организаторите на събитието.
Участниците на тазгодишната StartUP конференция имаха възможност да чуят ценни съвети, споделени от успели български предприемачи,

да споделят биснес идеите си,

както и да участват в дискусии и работни групи по актуални въпроси, засягащи различни проблеми при стартирането и развитието на успешен бизнес. Сред най-интересните лекции бяха: „Как да моделираме идеите си в успешен бизнес“ от Светлан Станоев и Цветелина Тенева (Strategize!), „Failure!?“ от Атанас Юруков (Favit), „Изграждане на устойчив startup“ от Явор Иванов (Svejo), „Как да съберем kick-ass team и да го мотивираме“ от Ивайло Ленков (NetClime). През вторият ден пък акцентите в програмата бяха „Инвестиции и финансиране“ от Марин Илиев (Neveq), „Brand по партизански“ от Йордан Жечев (DDB);  “За предприемачеството и мечтаенето” от Ивайло  Пенчев (Walltopia) и др.
Един от най-интересните гост лектори тази година беше Ивайло Пенчев, основател на Walltopia, който опроверга някои от най популярните митове и заблуди при стартирането на бизнес и сподели

16 безценни бизнес съвета,

до които той е достигнал “по трудния начин”. Йордан Жечев от DDB разбуди духовете и нажежи атмосферата в залата със страхотната си лекция на тема “Бранд по партизански”, която провокира много въпроси и отпуши ентусиазма на присъстващите. Атанас Паскалев от Book Botique разказа как е стартирал и как предприемаческия дух се е формирал в него с всяко нещо, с което се е захващал професионално. Георги Къдрев и Христо Георгиев от StockPodium пък направиха едно виртуално пътуване по пътя от идеята до инвестицията.
Според мнозина, най-силната лекция обаче беше на Ивайло Пенчев, който макар да съветваше прости неща, направи многопластово, дълбоко и много провокативно представяне. Лекцията на Атанас Юруков от Favit също беше много интересна и провокативна. Разгледаната от него тема за

провала, като важна част от успеха

беше посрещната с интерес от публиката и беше изключително полезна, особено предвид често срещаното у нас схващане, че е по-добре да не се захващаш с предприемачество, защото най-вероятно няма да излезе нищо от това. Йордан Жечев от DDB направи страхотна лекция на една много подценявана тема – маркетинга. По време на втория ден от събитието се проведе и паралелна работна сесия с предварително избрани стартъп фирми, на която партньорите на конференцията от Strategize! организираха групова дискусия и изработиха маркетингова стратегия за навлизане на пазара на новостартирала компания.
„Радващо е, че през последните години се наблюдава

засилване на интереса на младите хора

у нас към предприемачеството и споделяне на ценности, като инициативност, иновативност и стремеж към поемане на отговорност за собствените успехи в живота. Ние от StartUP Foundation вярваме, че появата на повече нови фирми е единственият правилен път към дългосрочен икономически ръст, защото стартъпите са доказали своето значение като двигател на икономиката навсякъде по света. Именно в това виждаме ролята на организираната от нас конференция – да запали искрата сред младите хора в България, да им даде ценни насоки за успех по пътя на предприемачеството и да ги предизвика

сами да се преборят за по-хубав живот,

вместо да чакат някой друг да им го осигури“ – посочи Стани Милев. Той изрази радостта си от успеха на конференцията, предвид сложната органзиционна ситуация и това, че някои от предишните организатори са предали щафетата на новия екип в последния момент. „Имахме месец и половина да съберем екипа и да организираме всичко. Мисля че се справихме по възможно най-добрия начин. Имахме гафове, като спиране на тока по обяд в събота, единият лектор не се появи в неделя, но успяхме да се справим с тях без да попречат на протичането на конференцията и някой да разбере.“
Стани сподели и част от

бъдещите планове на StartUP Фондацията,

които включват по-голяма и по-разчупена конференция, с повече изложения, уъркшопи и дискусии, по солидна и дълга маркетинг кампания и съвместни срещи с организацията OpenCoffe, на които всеки ще може да си представи бизнеса и в неформална среда да обсъжда идеите си с други предприемачи, мислители и инвеститори. „Ще съберем активното общество на предприемачите. Искаме да станат част от организацията на StartUP Bulgaria и всеки да се включи с каквото може – нещо, като клуб на предприемача. Стартираме и Стартъп Училище. Искаме да намерим надъханите хора с идеи и да ги подготвим да разработят и да порадават идеите си, след което да ги свържем с инеститорите. Имаме интерес от България, от Полша и други страни. Компании и фондове ми звънят и казват имаме пари, дайте ни хора с идеи, а ние нямаме какво да им дадем, защото хората с идеи не са готови да вземат тези инвестиции. Това ще ни е основният фокус догодина“ – добави младият предприемач.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *