Сирма Кръстева

 

„Годежна агенция ДА!“ е името на стартираща българска фирма, която се занимава с организиране на оригинални предложения за брак. „Удивителният знак е сериозен акцент в името на фирмата, защото точно така задъхано и развълнувано звучи отговорът на всяка жена, получила предложението да стане Единствената за мъжа, когото обича“ – обяснява нейната основателка Петя Дочева.

 

Преди време Петя прочита статия, в която една дама е получила доста нелепо предложение за брак. Това вдъхновява нейна (на дамата) приятелка да създаде агеция, която да помага на мъжете да организират изненадата по уникален и незабравим (с добро) начин. Действието се случва САЩ, където предложението за брак е задължителен жест, за да премине връзката на следващ етап.

 

„Замислих се: „Каква ли е нагласата на българите към този необикновен жест?“. И започнах да проучвам. Прочетох много женски форуми, разговарях с много мъже. Най-често във форумите намираха мястото си истории като: „Ами аз на излизане от лекарския кабинет му казах, че имам новина и той ми каза „Ами освен тогава да се пооженим“. Или „Много се карах с родителите ми, че още не сме се оженили и той каза: „Айде да спрете да се карате, ще се оженим.““ – добавя Петя.

 

Тя преглежда статистиките и открива, че над 20 хил. брака се сключват в България всяка година. „Помислих си – каква ли част от тях са плод на подобно предложение? Този момент не може да бъде пропускан така. Искам да помогна на мъжете да напрвят от него един чуден миг, който ще крепи семейството и в най-трудните моменти, вместо да се загнезди между двамата като неприятен спомен от несбъдната мечта.“

 

От друга страна, разговорите на младата предприемачка с мъжете й показват, че много от тях са разбрали колко велика емоция е този момент за жените, едва след като са направили предложението. „Получих запитвания за услугите на агенцията, още преди реално да я създам“ – обяснява Петя.

 

След хрумването на идеята и проучването, тя намира съмишленици, които да вложат труд в проекта и се заема с десетките дейности, свързани със старта на един бизнес: създаване на идентичност, планиране, бюджетиране, ценообразуване, идейни проекти за над 100 сценария за различни предложения, разработване на въпросници, напускане на редовната работа, още проучвания, анкети и още, и още.

 

„В момента приоритетите ми са рекламата и разширяването на мрежата от партньори и подизпълнители: магазини за цветя, за украса, за бижута, хотели, ресторанти, туристически агенции и други. Това, което предлагам, е не само идейна концепция за предложението, но и организиране на изпълнението“ – добавя Петя.

 

„Започваме с безплатна предварителна среща, в която клиентът ни разказва за приятелката си, за паметните моменти във връзката им, а също така отговаря на въпроси, с които подразбираме дали нейният отговор би бил „ДА!“ и дали неговите намерения към нея са сериозни. След това измисляме две или три идеи според споделеното от клиента и неговия бюджет. Предлагаме му ги, той избира една и ние му даваме план за изпълнение, достатъчен, в случай, че иска да организира всичко сам.“

 

„Годежна агенция ДА!“ не само дава съвети, какво да се направи, например: „Направи къща от рози в гората, в която да я заведеш.“, а помага с всички детайли – кой може да я направи, как да се свърже, как да убеди приятелката си да отидат до там, какви детайли да подготви. Или вместо: „Напиши книга за вашата история и вмъкни предложението между редовете.“, Петя предлага нейният екип да напише такава книга и да изпипа всичко.

 

„Ако клиентът реши да остави всички организационни детайли на нас, заплаща допълнително и тогава ние се заемаме с писането на книги и строенето на колиби от цветя. Целта ни е да останем незабелязани. Не „освобождаваме“ клиентът от отговорност – той е генераторът на изненадата, а ние сме само съучастниците, които помагат с изпълнението.“

 

Агенцията ще изпълнява и хрумвания на самите клиенти, когато те имат идея, но нямат време за логистичните детайли или пък са в чужбина и искат всичко да е готово за изненадата, когато кацнат тук. Една допълнителна услуга е и годежната фотосесия. „По желание на клиента можем да направим папарашки снимки от нейната реакция, когато той извади пръстена, а после – цяла фотосесия, чиито снимки могат да използват като покани за сватбата, подарък за гостите или просто за спомен“ – описва дейността си основателката на фирмата.

 

Бъдещите ми планове са свързани с хиляди изречени ДА! Искам всеки мой клиент да има уникална история, така както е уникална всяка връзка между влюбени. Защото именно жестове като този правят семейния живот голяма веселба.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *