През последните 4-5 години в света на бизнеса усилено се говори за стартъп компании и тяхното развитие. Защо точно старт-ъп бизнес в условия на нестабилна икономическа среда – питат от международната компания за доставки на храна foodpanda. Припомняйки китайската поговорка, че всяка криза е и възможност те, подчертават, че кризата крие своите негативи, но и предлага възможности за находчивите и предприемчиви личности, които биха рискували, за да спечелят.
„Благодарение на неблагоприятната икономическа среда в България, потреблението се сви драстично и поведението на потребителя се промени коренно. Всичко това благоприятства за развитието на старт-ъп компании, чиято основна дейност е насочена към онлайн потребителя и към бързооборотни стоки на изгодни цени. Всеки един от нас е влизал и се е възползвал от необятното море на стоки и услуги в сайтове за колективно пазаруване и платформи, в които можем да намерим всичко на атрактивна цена. Освен всичко това само срещу няколко клика от потребител може да се превърнем в продавач, който печели от ненужните си вещи.“, посочват от компанията.
Те коментират още, че динамичната онлайн среда с хилядите възможности, които предлага, успява да акумулира все по-голям брой хора, превръщайки една изкуствена среда в работещ и доходоносен бизнес. Това е магията на старт-ъп компаниите, подчертават от foodpanda, която е пример за успешен старт-ъп в сферата на храните. Платформата за доставки на храна, спечели тазгодишните „European Tech Startup Awards” и бе отличена за големия си принос в електронната търговия. Компанията оперира на територията на над 45 страни, разположени на 5 континента. Това, което правят подобни компании е да подпомагат ресторантите и маркетирането им на онлайн пазара. Правилното позициониране на веригите за хранене увеличава продажбите им, чрез онлайн и мобилната платформа, като им осигурява една постоянно развиваща се технология и анализи. Освен добрите бизнес практики, които международните компании следват, зад тях седят хора с дългогодишен опит в своята сфера на дейност.
Съществена част от създаването на собствен бизнес е екипът, който стои зад всички креативни идеи – хората, които създават, творят и не спират да работят за успеха на своите бизнес проекти, подчертават още от foodpanda. Те цитират менторът на стартъпи Robert Dohrendorf, който казва, че времето, необходимо на един стартъп бизнес да се превърне в успешна компания, е около 7 години. Ето защо е изключително важно предприемачите да влагат големи усилия и труд, да се посветят и да вярват в успеха на своя бизнес. И най-важното – да бъдат търпеливи и последователни в своите действия.