Станаха известни българските полуфиналисти в международната надпревара ‘The Venture’

Престижното жури на конкурса “The Venture – WIN THE RIGHT WAY” за България отличи четири проекта от общо 127 подадени предложения до крайния срок за участие – 9 януари 2015 г. Сред отличените са иновативни бизнес идеи, които мислят за всички и допринасят за повишаването на социална отговорност и грижа. Chivas Regal, като организатор на инициативата ще помогне на най-добрите бизнес идеи да започнат социалната промяна, а една от тях може да бъде осъществена в България.

През есента на 2014 Chivas Regal обяви награден фонд от $1 000 000 и предизвика предприемачи от 14 страни да представят своите идейни концепции, да се състезават помежду си и накрая да защитят не само своя бизнес план, но и да убедят националното и международното жури в социалния ефект от тяхната дейност. Българските участници се съревновават с колегите си от Китай, Бразилия, Мексико, Чили, Колумбия, Япония, Южна Африка, Тайланд, Украйна, Уругвай, САЩ, Великобритания и страните от Персийския залив. Страната ни се нарежда на четвърто място по брой на подадени заявки в световен мащаб.

Вижте още: $1 млн. за най-добрия социален предприемач в България и още 13 страни по света    

Младите предприемачи от България не чакат промяната, а са готови да я започнат веднага. Това е един от основните критерии на локалното жури, състоящо се от Елица Панайотова – изпълнителен директор на „София тех парк”, Павел Езекиев – изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, Галя Прокопиева – изпълнителен директор на „Икономедия”, Манол Пейков – издател и собственик на издателска къща „Жанет 45”, Боян Бенев – млад предприемач и Мирослава Симова  – управляващ директор на „Pernod Ricard” за България и наблюдател в журито. За да стигнат до тук, подбраните идеи трябваше да покриват критериите на журито – да имат яснa цел, съвпадаща с ценностите на Chivas Regal, идеята им да е подходяща за конкретния пазар, да е във финансовите възможности на инициативата, както и дали има юридически препятствия и готовност за действие, какви са стимулите, възможностите, екипа и осъществените проекти до този момент.

Четирите проекта и техните идейни генератори успяха да спечелят българското жури със своята находчивост  и стратегически подход. Демир Тончев се класира със своя „Arthesis” – персонализирани покрития за протези, произведени с 3D принтер във форма на липсващия крайник. Помага на претърпелите злополука да се почувстват отново пълноценни. „Small foot” e проектът на Евгени Недялков, които чрез надуваеми обувки за сняг ще улесни предвижването в планински условия. Своята ефективност те доказват при преходите и спасителните операции през зимния сезон. Безпилотните летателни апарати за доставки доведоха Свилен Рангелов до полуфинала с проекта „Dronamics”, които намалява цената на доставките на лекарства, храна и  други необходими продукти в труднодостъпни райони.  Дамата сред номинираните Надежда Савова-Григорова се пребори до тук с „Bread Houses Network” – пекарни, които обучават и наемат безработни. Пекарните ще органзират готварски събития за хора в неравностойно положение и деца лишени от родителска грижа. 

Вижте още: Откриха бюро за подкрепа на социални бизнес идеи в betahaus

Сред всички полуфиналисти ще бъде избран само един финалист на специална церемония на 9 февруари 2015 г., който ще продължи по пътя за да се състезава за част от наградния фонд от $1 000 000. Финалистите от 14-те страни ще представят идеите си пред международното жури. То ще разпредели $750 000 от общото финансиране, а останалите $250 000 зависят от гласовете на широката аудитория. Всеки желаещ ще може да гласува посредством crowdfunding платформата IndieGogo и да даде своя глас за своя проект фаворит. За да бъде осъществена идеята, която цели да помогне на обществото, тя трябва да бъде подкрепена от него.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *