Българската софтуерна компания Селматик ЕООД и технологичната верига Multirama проведоха семинар за бизнес клиенти на тема „Добрата практика в retail бизнеса с хардуер от Multirama и ERP софтуер от SelMatic“. Събитието се проведе на 8 април 2011 г. в Best Western Hotel Expo, а участието в семинара беше безплатно.
Димитър Селенски, президент на Селматик ЕООД откри семинара с темата: “Градивните блокове на работещата IT инфраструктура”, в която описа добрите ИТ практики, нужни за да стане една компания за продажби на дребно просперираща търговка фирма. Те включват: хомогенна IT инфраструктура с еднакъв софтуер и хардуер; централизирано управление, т.е. контрол над всички аспекти на настройките и правата на достъп чрез домейн контролер; разширяемост – лесно добавяне на нови работни места; скалируемост – възможност за увеличение на капацитета при увеличаване на натоварването; достъп до информационните ресурси от всякъде; гарантиране на сигурността на връзката между географски отдалечени обекти чрез VPN тунели; както и единен център за поддръжка. Ако центърът е изнесен към Selmatic и Multirama, той гарантира решаване на IT проблема, независимо дали е свързан с хардуера, операционната система или ERP/POS системата, дублиране на работното време на магазините на клиента, дистанционна поддръжка, оборотни компютри за подмяна при по-сериозни проблеми, значително по-ниски разходи в сравнение с наемането на собствени служители, високо квалифицирани специалисти и 3 години гаранция за всички съвместни решения, които клиентите си поръчат.
Иван Симеонов, мениджър “Продажби” на Multirama от своя страна обясни, защо Multirama е надежден партньор за бизнес клиенти и изнесе лекция на тема: “Мениджърският подход при избора на доставчик на хардуер”, в която посочи основните изисквания към хардуера, които мениджърите трябва да имат предвид, при взимане на решения за изграждането на ИТ инфраструктура: надеждност; потенциал (скалируемост); разширяемост; гаранционен срок; съотношение цена/качество и време за реакция при възникнал проблем.
Красимир Георгиев, IT мениджър на Multirama изнесе лекция на тема: “Добрите бизнес практики в търговията на дребно” – на която аргументирано показа как чрез ERP софтуера на Selmatic – Selmatic Plus Multirama осъществява лесно и надеждно петте основни процеса в търговията на дребно: Поръчка към доставчик и плащане; Вътрешна дистрибуция на стоката; Продажба и плащане; Контрол на стоковите наличности (ревизии) и след-продажбено обслужване. “Клиенти сме на Селамтик от много дълго време и считаме, че тя е много добра фирма по отношение на ERP софтуера. Това е причината, поради която станахме партньори. IT отделът е този, който вижда един софтуер като услуга, която да предостави на своите колеги, в случая продавачи и логистика. Симбиозата между двете компании е в ползването на софтуера върху хардуера, така ние можем да предложим най-доброто за конкретния клиент. В моята презентация имаше практически съвети, не детайлни, но достатъчни, за да се замислят всички отдели в една голяма или малка компания, какво трябва да направят, за да получат добра реализация и висока ефективност на техния софтуер, хардуер и служители взети заедно.” – допълни той.
Накрая отново Димитър Селенски представи BI софтуера на Селматик – SelMatic Plus Анализи, който може да бъде закупен като интегриран модул към ERP системата и накратко показа, как той помага за създаването на всякакви справки и бизнес анализи бързо и в удобен графичен вид. За финал основателят на Селматик разкри и част от детайлите на съвместно реализиран проект, при който само за един месец двете компании са успели да се справят успешно при изключително тежките за изпълнение параметри. Именно след него Selmatic и Multirama са си подали ръка за съвместен бизнес, чийто резултат бе и настоящият семинар.
“Беше ми интересно да разбера, как се решават конкретни въпроси от бизнеса, с помощта на две различни фирми, които работейки заедно постигат доста добри резултати. Това, че съществуват такъв тип бизнес отношения показва, че в България вече има доста напредничаво мислене за ИТ решенията. Бих се радвал, ако от лекциите на семинара бях получил и информация за цените на предлаганите продукти, както и как са били решени повече казуси от всекидневния корпоративен бизнес. Въпреки всичко, това, което видях от презентацията и от начина на работа, ме убеди, че ако се обърна към тези фирми ще имам един доверен партньор, който наистина ще ми свърши работа. Със сигурност ако има още събития, които да представят новостите в ИТ технологиите и начина на работа в този бранш, биха ме заинтригували.” – сподели Боян Александров от ICAP България.
“За мен семинарът беше изключително полезен и откри нови възможности. Имах изключително желание да имам магазин с продукти на Multirama и исках да видя, доколко сме готови за това, тъй като ние се занимаваме с търговия и обучение в сферата на спа и туризма, но всеки, който прохожда в своя бизнес ще има нужда от софтуера и от продуктите, които двете компании предлагат. Няма нещо, което да не бе представено с яснота и независимо че не съм компетентна в сферата на компютрите и софтуера, за мен беше пределно ясно, че вместо сама да търся решения за това, е много по-добре да бъда обслужена съвместно от двете фирми.” – сподели Диляна Александрова от Инкомекс ООД