Пореден шанс за малкия бизнес да изпъкне на европейската сцена, дава тазгодишното издание на Европейската седмица на Малките и средни предприятия (МСП).

Събитието ще се състои от 25 май до 1 юни и има за цел да предостави информация за подкрепата, която Европейския съюз и институциите на национално, регионално и местно ниво предлагат за микро, малки и средни предприятия.

Наред с това, другите две важни задачи са да се популяризира предприемачеството, така че повече хора и особено по-младите, да обмислят сериозно възможността да направят кариера като предприемачи, както и да се отдаде признание на предприемачите за приноса им към благосъстоянието, работните места, иновациите и конкурентоспособността на Европа.

Европейската Седмица на МСП 2010 е паневропейска кампания, която се провежда в 37 участващи страни, но е напълно децентрализирана, така че проявите и дейностите да бъдат възможно най-близо до утвърдените и потенциални предприемачи. Проявите ще бъдат организирани на национално, регионално или местно ниво от бизнес организации, организации за подкрепа на бизнеса, както и от национални, регионални и местни органи в страните-участнички. В същото време тези мероприятия трябва да дадат възможност на съществуващи МСП да споделят своя опит и да развият още повече своя бизнес.

Основана през 2009 г., Европейската седмица на МСП се координира от Генералната дирекция „Предприятия и промишленост“ на Европейската комисия, като една от мерките, прилагащи първия принцип на Законодателния акт за малкия бизнес в Европа (SBA), който гласи, че „ЕС и държавите-членки трябва да създадат среда, в която предприемачите и семейните фирми се развиват успешно, а предприемачеството се възнаграждава“.

Настоящи и потенциални предприемачи, младежи, бизнес организации, обществени организации, образователни институции и т.н.: всеки може да участва в Европейската седмица на МСП. Вариантите за включване в инициативата са два. Първият е организиране на проява.

Ролята на организаторите на прояви е да стартират мероприятия и дейности популяризиращи предприемачеството, да вдъхновят обещаващите и да насърчат настоящите предприемачи, както и да информират МСП за помощта, която им се предлага на европейско, национално, регионално и местно ниво, чрез която да достигнат своя пълен потенциал.

Проявите могат да бъдат под формата на конференции, конкурси, изложби, „дни на отворените врати“ в предприятията или други способи за привличане на аудитория, която иска да научи повече за света на микро, малките и средни предприятия.

По време на Европейската седмица на МСП могат да се разглеждат богата гама от теми. В зависимост от това дали имате опит в „стартиране на бизнес“, „корпоративна социална отговорност“, „данъчни и правни въпроси“, или желаете да популяризирате „предприемачеството сред жените“, „социалната икономика“ или някоя друга важна сфера в управлението на малки и средни предприятия, Европейската седмица на МСП 2010 предоставя идеална възможност да споделите своя опит в упражняването на бизнеса.

Другият вариант е ако искате да присъствате на проява. Най-често интерес към това имат предприемачите, които искат да разширят своя бизнес или да го направят международен.

Всеки желаещ получава възможност да посети многобройните изложения, конференции или семинари, където ще получи информация за наличните европейски, национални и регионални програми за подкрепа на МСП или пък ще научи как други предприемачи са се справили с подобно предизвикателство. Някоя от програмите може да се окаже точно това, което търсите… или привлекателна възможност за сътрудничество, която ще разшири контактите ви…

Всяка проява ще се фокусира върху конкретна тема, например административно бреме, фалит и ново начало, бизнес стратегия, подкрепа за бизнеса, корпоративна социална отговорност, образование в областта на предприемачеството, околна среда/ енергийна ефективност, предприемачество при жените, финанси, растеж, иновации, интернационализиране на бизнеса, социално предприемачество, стартиране на бизнес, договоаряне на подизпълнение, данъчни и правни въпроси, или прехвърляне на бизнес …

За да участвате в проява, е необходимо да изберете тази, която ви интересува и се свържете с нейния организатор, контактът с който е посочен в описанието на проявата.

Срокове, в които организаторите на прояви трябва да регистрират проява са един  календарен месец преди провеждането им (за да се избегнат закъснения в публикуването на прояви, регистрирани в последната минута) и не по-късно от 24 май (за прояви, планирани за юни).

Не изпускайте един добър шанс за бизнеса си! Повече информация можете да получите тук.

През 2009 г. над 1200 национални, регионални и местни прояви бяха проведени в различен формат като част от Европейската седмица на МСП по широк спектър от теми:

  • от конференция за ефективно управление на иновациите чрез МСП в Барцелона (Испания), до информационните дни за помощта, оказана на МСП, в Любляна (Словения);
  • от образователен конкурс за предприемачество в Тур (Франция) до конкурса за регионални лидери в иновациите в Торун (Полша);
  • от семинар за жените-предприемачи в развитието на Валония (Белгия) до обучение на ментори за по-добра интеграция на млади хора, прохождащи в бизнеса, в Люксембург;
  • от Европейския ден на предприемачеството в Битоля (Македония) до работно ателие за млади предприемачи по програма „Еразъм“ в Удине (Италия)

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *