Студентската компания Greeny Games от Холандия спечели наградата за компания на годината на европейското състезание за млади предприемачи JA-YE Europe Enterprise Challenge, което се проведе от 1 до 4 юли в София. Новаторите впечатлиха журито с образователна игра за деца, фокусирана върху опазването на околната среда. Компании от България, Норвегия, Португалия и Белгия също получиха призове в края на мащабната инициатива, организирана от Джуниър Ачийвмънт България.
Компанията Greeny Games събра най-много „инвестиции” от журито със своята образователна игра предназначена за деца от 8 до 12 годишна възраст. Играта е обвързана с идеята, че всяко човешко действие има отражение върху околната среда. Засега тя се играе със специални карти и зарчета, но екипът предвижда разработването на он-лайн версия и създаването на филмче със символа на играта – героя Грийни.
Екипът на холандците се състезава с 51 студенти-предприемачи от 10 европейски страни. Всички те са млади новатори, които разработват компании като част от своето обучение по програма „Учебна компания” на организацията Джуниър Ачийвмънт. Бойко Борисов, министър-председател на Република България, приветства участниците по време на откриващата церемония: „Радвам се, че съм тук днес, за да видя всички тези млади хора и техните креативни проекти. Искам да подчертая, че повече от ръководните служители в България са под 30 годишна възраст. Продължавайте да работите в същия дух. Вие сте част от нашето бъдеще”.
Керълайн Дженър, Изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт-Янг Ентърпрайз Европа коментира: „Сега, повече от всякога, е важно да бъдем финансово грамотни и способни, да бъдем по-иновативни и ефективни в разработването и използването на нови технологи, по-пестеливи в използването на природни ресурси. Тези студенти вече са включили всички тези идеи в своите компании и ще допринесат значително за развитието на икономиката на Европа за в бъдеще.”
По време на младежкия бизнес форум международно жури, съставено от представители на Европейската комисия и мениджъри на водещи компании, трябваше да избира между 13 иновативни проекта – от белгийска вана, която спестява 30% вода, до румънско уеб приложение за по-лесна електронна търговия. Компанията TopSafe от Норвегия демонстрира предимствата на защитна жилетка, специално разработената за височинна работа, а Yrgel Entertainment от Естония представи идеята си да образова хората по темата за здравословното хранене чрез компютърна игра.
„Състезанието беше вълнуващо и предизвикателно преживяване. Бяхме свидетели на чудесни бизнес идеи, иновативни продукти и маркетингови концепции. За журито беше наистина трудно да излъчи победител сред толкова силни бизнес концепции. Избрахме Greeny Games, защото имат чудесен продукт, ясна концепция за финансовото развитие на компанията, устойчив бизнес, добро брандиране, убедителна презентация и балансиран екип”, каза Саша Безуханова Председател на Борда на директорите на Джуниър Ачийвмънт България и Генерален мениджър на Хюлет-Пакард България.
Освен признанието „Най-добра компания на годината”, в края на събитието специални награди бяха връчени и от партньорите на инициативата: European Signature Awards от Ситибанк и Интел, и Local Signature Awards от Девня Цимент, Хюлет-Пакард и Нестле.