Обзора е възможен благодарение на  блогъра  Jason L. Baptiste, който не само присъства на събитието през септември, но и в блога си прави кракто резюме на голяма част от презентациите.

Stephen Wolfram (Wolfram Research) – Контролирайте съдбата си без външно финансиране

Много нови компании се фокусират около намирането на първоначален капитал поставайки се в позиция да бъдат изхвърлени от бизнеса който самите те са създали след време. Звучи тъжно, но това е практиката свързана с продажбата на дялове и сливания между отделни компании. Wolfram демонстрира че е възможно да контролирате своя бизнес като създавате компания с дългосрочни цели.

Започнете с нещо което разбирате

Wolfram стартира Mathematica след дългогодишна работа в този бизнес сектор и желанието му да изрази ясно своете присъствие пред света. Когато създавате компания, която смятате да прославите на международно равнище вие имате определена привързаност към нея. Тази привързаност е близка до тази на фанатичните почитатели на даден продукт. Ще ви бъде доста по-трудно да продадете компанията си и ще се грижите за продуктите ви така сякаш са ваши деца, и никога няма да ги изгубите.

Внимавайте с управителите които наемате

Wolfram е създал редица компании преди да основе Wolfram Research. Като най-голямата си грешка той отчита наемането на управители които не са на същата вълна като него. Това е причина за създаването различия между визията на продуктите и тяхното желание да останат в компанията. Заобиколете себе си с хора, с които искате да прекарате дълго време заедно.

Може да правите готини изследователски проекти, когато сте собственици на компанията

WolframAlpha може би никога нямаше да съществува, ако Stephen Wolfram не беше собственик на корпорацията. Проекта е изключително голям и се нуждае от сериозен човешки и финансов капитал за да бъде реализиран. Контролирайки компанията, може би ще имате възможност да създавате проекти, които иначе едва ли ще може да осъществите.

Kevin Hale (Wufoo) – В поддръжката на клиентите се крие вашето тайно оръжие

Създавайте продукти отчитайки че ще се налага да ги поддържате в последствие

Ако си мислите да добавите страхотна нова функционалност с изключителна сложност и впечатляващи ефекти не го правете. Тази функционалност и ефекти ще се върне към вас като бумеранг от гледна точка на поддръжката. Мислете за нея като за основна част от бизнеса и как тя ще бъде засегната от функциите, които добавяте

Измервайте емоциите

Измерването на емоциите е критично когато молите вашите потребители за обратна връзка. Wufoo (за продуктите на Wufoo четете тук) са добавили в анкетата си за обратна връзка поле с въпрос как потребителите се чувстват попълвайки я. Те не са очаквали че много хора ще попълнят това поле, но в крайна сметка над 80 процента са го разписали. Това е измеримо с броя на отговорите за това какъв браузър ползват клиентите им.

Персоналното отношение е в голям плюс

Служителите на Wufoo продължават да пишат ръчно благодарствени писма на своите клиенти. Повечето от нас имат негативни впечатления от поддръжката на редица продукти и услуги, за които плащаме и тези малки жестове могат да окажат голямо влияние на потребителите. Затова изненадайте своите клиенти с персонално отношение към тях. Дори след като знам, че Wofoo правят това, виждайки ги отново, продължавам да му се радвам сякаш е за пръв път.

Ric Fulop (A123 Systems) – Фокусирайте се върху хората.

Ric е хардуерен тип, който е чужда територия за онлайн предприемачи като Jason L. Baptiste. Преди това е бил един от основателите на A123 Systems. Компанията се занимава с производството на литиеви батерии използвани в голяма част от съвременните устройства. Според него още от първия ден трябва да сте фокусирани върху хората с които създавате компанията.

Посейте семената с един или двама души

Всяка компания стартира с един или двама ключови играча. Създаването на спойка между тях е ключът към дългосрочния успех на фирмата и нейните продукти. Въпреки че не създавате компания за да остане малка и впоследствие очаквате да се разрастнете първоначалните хора в отбора са от изключително значение за организацията.

Открийте практични съветници

Създаването на хардуерна компания е изключително сложно начинание. Как да навлезете в света на хардуера или друга сложна територия където доверието е от изключителна важност. Открийте правилните съветници които имат практически опит в областта и може да използвате знанията им на заем. След като спечелите тяхното доверие, може да го ползвате за развитие на бизнеса си като цяло.

Фокусирайте се върху инвеститора.

Парите са основния знаменател, когато набирате капитал. Всички инвеститори разполагат с тях и всички долари са зелени. Това което е от значение обаче е човека от другата страна и неговите познания в областта в която е вашата компания. Въпреки че нямам планове да създавам хардуерна компания, ако имах Ric би бил един чудесен инвеститор с който да осъществя контакт. Вашата фирма навярно ще решава много специфични проблеми и е добра идея инвеститорите ви да могат да ви дадат едно рамо, например с връзки в сектора към който се насочвате. Това е истинската дефиниция на „Инвестиция с добавена стойност“. 

David Cancel (Compete/Performable) – Данните служат за измерване на реалността

David Cancel от Performable бе последния говорител на събитието с полезна и много истинска лекция за многообещаващите предприемачи. Твърде често сме изключително впечатлени от прочитането на поредната история за успешни предприемачи или посещаването на конференция с известни лектори. Тази първична енергия често ни пречи да се вслушаме в реалността и да погледнем реално върху заобикалящите ни факти. Когато ентусиазмът ви е висок, често имате чувство че няма какво да се изправи на пътят ви. Но ето част от ключовите неща, които наистина имат значение:

Бизнес плановете и демонстрациите са безполезни

Бизнес плановете и демонстрациите се провеждат в контролирана среда и често без обратна връзка от реалните клиенти. Често те не могат да оцелеят в реалният свят просто защото не са пригодени за него. Никой не се интересува от тях, затова и вие не трябва да ги превръщате в приоритет номер едно.

Породете емоции

Едва ли искате да сте зациклили при преговори с инвеститори и да чувате мънкане и заучени фрази като „Това е интересно.“ от тяхна страна. Вие желаете клиентите ви, инвеститорите и потенциалните ви партньори да са ентусиазирани така както и вие самите.

Следете числата

Престанете да следите сайтовете за успели предприемачи и да слушате крайните истории за техният успех. Това което трябва да правите е да следите информацията постъпваща от вашите собствени клиенти. Измерването на обратната връзка, категоризирането и анализа и ви позволяват да си изградите реална представа за заобикалящата ви среда вместо да слушате преувеличенията или интригите от медиите.

Надеждата ни припокрива възгледите на Jason L. Baptiste направил резюме на събитието, което да служи едновременно като мотивация и предупреждение към всички предприемачи. Защото тук и сега е идеалният момент да стартирате вашата компания. Вие сте единствените, държащи ключът от бъдещето, което може да бъде светло или тъмно в зависимост от решенията които взимате. Да се надяваме, че скоро ще можем да отразим лично подобни събития, за да може и българските компании да са мотивирани да се включват все по-често в глобалния пазар. Skype го направиха, защо не и вие?

Първа част може да прочетете тук.

Втора част тук.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *