Европейската комисия одобри три промоционални програми за промоция на българско вино и млечни продукти, съобщиха от Министерството на земеделието. Общото финансиране по тях ще е почти 9.5 млн. евро. В рамките на тази кампания България се нарежда на второ място по брой одобрени програми и обем на финансиране. ЕК е отхвърлила 30% от всички програми, подадени от държавите-членки на ЕС.
Първата програма е българо-румънска и е за промоция на вино на пазарите на Русия и Китай. Българската предлагаща организация е РЛВК „Тракия”. Другите две програми са за промоция на кисело мляко, бяло саламурено сирене и кашкавал. Първата от тях е подадена от Асоциацията на млекопреработвателите в България и ще атакува пазарите на Австралия и Обединените арабски емирства. Другата програма идва от Националната асоциация на млекопреработвателите и е насочена към пазарите на Русия и Бразилия.
Половината от бюджета на проектите се осигурява от ЕС, 30% са съфинансиране от Държавен фонд „Земеделие”, а бенефициентът трябва да набави 20% от средствата.