Надежда Савова-Григорова от „Bread Houses Network” грабна приза социален предприемач на България. Проектът й за пекарни, които обучават и наемат безработни, хора в неравностойно положение и сираци, спечели първо място в надпреварата “The Venture – WIN THE RIGHT WAY”.
Големият победител в глобалната инициатива на Chivas Regal обяви Павел Езекиев – член на журито на специална церемония, която се проведе на 09 февруари. Като полуфиналисти бяха отличени още три проекта – Демир Тончев с персонализираните покрития за протези „Arthesis”, Евгени Недялков с надуваеми обувки за сняг Small foot” и Свилен Рангелов с безпилотните летателни апарати за доставки на лекарства „Dronamics”.
В конкурса взеха участие общо 127 български проекта, което постави страната ни на четвърто място по активност сред всички участнички. Преди нас в международната надпревара се класираха Китай, Бразилия и Мексико.
Българският финалист ще продължи да се състезава за част от наградния фонд от $1 000 000. Финалистите от 14-те страни ще представят идеите си пред международното жури. То ще разпредели $750 000 от общото финансиране, а останалите $250 000 зависят от гласовете на широката аудитория. Всеки желаещ ще може да гласува посредством crowdfunding платформата IndieGogo и да даде своя глас за своя проект фаворит.
Вижте още: $1 млн. за най-добрия социален предприемач в България и още 13 страни по света