Конференцията StartUP NEXT 2015 постави акцент върху откривателството в България

Как да развием голям международен бизнес от малка държава като България и как стартиращите предприемачи да останат мотивирани през дългите месеци, през които не виждат резултатите от труда си. Това са някои от въпросите, които бяха във фокуса на тазгодишното издание на StartUP NEXT – най-старата конференция за популяризиране стартирането на бизнес в България. Тя се организира от Фондация StartUP и се проведе на 5 и 6 ноември, в Интер Експо Център, София. От първото си издание през 2007 г. до днес стартъп конференцията се превърна от събитие, популяризиращо предприемачеството основно сред студенти, в мащабен международен форум, събиращ в София представители на стартъп екосситемата от десетки държави, включително и някои от световно – признатите експерти в областта.

Тазгодишното издание на StartUP NEXT съчета лекции от известни предприемачи от Европа и САЩ като Мейсиек Ласкус, главен изпълнителен директор на Стартъп Сафари и Каспър Торни, основател на стартъпа Swipes с някои от най-успешните български основатели на технологични стартъпи, сред които Иво Христов, съосновател на софтуерната компания Komfo, както и на Lab08.com, Деян Витанов, български предприемач в Силициевата долина, съосновател на Chobolabs, Иво Радуловски от Segments Digital и др.

„Силно препоръчвам, ако започвате първия си бизнес, да стартирате нещо, от което ще виждате резултатите“ – посъветва аудиторията Иво Христов и добави, че в стартиращите фирми често видимият резултат се появява по-късно и в продължение на много месеци екипите не виждат ефекта от труда си. Именно това той определи като един от най-сериозните потенциални проблеми пред стартъпите, тъй като във всяка работа мотивацията е обвързана с прогреса, а когато основателите на един проекти изгубят мотивация, това може да бъде решаващо за успеха на проекта.

Деян Витанов, един от най-успешните български предприемачи в Силициевата долина, разказа на българските стартъпи какви са най-добрите начини да привлекат рискови инвеститори в своите проекти. Той акцентира върху значението на изграждането на мрежа от контакти и най-вече – на мрежа от други предприемачи, които вече са взели рисково финансиране. Витанов добави, че рисковите инвеститори винаги търсят възможност да инвестират в следващия „еднорог“ – термин, с който в САЩ наричат стартъпите, достигнали до пазарна капитализация от 1 млрд. щ. долара чрез дялови инвестиции. Именно страха им да не пропуснат следващата много успешна компания е това, което един предприемач, търсещ финансиране, може да използва.

Тази година StartUP NEXT се провежда в рамките на едноседмичния фестивал UPVenture Week, който продължи 2 до 6 ноември в София. Като част от него се състоя и Startup Safary Sofia – инициатива за отворени врати, в които хора търсещи работа и/или желаещи да стартират бизнес могат да посетят офисите на стартъпи и големи компании в предварително уречен час за вдъхновяща лекция или дискусия. Основен спонсор на StartUP NEXT тази година беше Vivacom, а златни спонсори – СуперХостинг.БГ и METRO.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *