Фондът LAUNCHub (Launch hub) избра първите 9 екипа, в които ще инвестира 30 000 евро срещу дялово участие от 8-10% и които ще участват в програмата на фонда през есента.

 

Екипите, които направиха най-силно впечатление на Инвестиционния Комитет и ще бъдат финансирани са AZ 4CAST (софтуер като услуга, “Business Intelligence” за прогнозиране на продажбите и влиянието им върху текущите маркетингови активности), Cinematic (социална мрежа за кинофенове и мобилно приложение за закупуване на билети), Coherent Labs (иновативно софтуерно решение, улесняващо програмирането на игри), Deed (уеб платформа за поставяне на предизвикателства към себе си и останалите), Habbits (мобилно приложение за деца до 8 години, съчетаващо забавление и изграждане на полезни навици), ID2Doc (продукт, автоматизиращ прочита на лични документи, ускоряващ работата с клиенти и ограничаващ възможността от скъпоструващи грешки), KBLE [‘keibl] (технология за търсене, разглеждане и споделяне на снимки, отличаваща се с релевантни резултати), Уча.се (Ucha.se) – социален уебсайт за специализирани образователни видео клипове за по-забавен начин на учене, Useful At Night (социална медия за парти персони, която помага да разбереш “къде е купонът довечера”).

 

Проектите бяха избрани след предизвикателно четиридневно събитие, т.н. Дълъг уикенд, който е и последния кръг от процеса по кандидатстване в LAUNCHub. По време на интензивното събитие, съпроводено с менторство и коучинг, шестнадесетте екипа получиха обратна връзка за подобряване на презентационните си умения и рафиниране на бизнес идеята си, за да се представят по-добре по време на последния “Ден на предизвикателството” – презентация и сесия с въпроси и отговори пред Инвестиционния комитет.

 

“Много сме впечатлени от представянето и особено от прогреса на всички екипи, участвали в Дългия уикенд. Най-важно за нас, освен решението за инвестиция, бе да направим тези дни предизвикателни и ползотворни за всички участници”, коментира Любен Белов, управляваш партньор във фонда.

 

“Насърчаваме всички екипи, които не се класираха за финансиране, да продължат да работят по проектите си. Ние ще следим тяхното развитие и ще им помагаме по всякакъв начин, за да успеят да се представят още по-добре по времена на някой от следващите ни прозорци за кандидатстване”, добави Тодор Брешков, управляваш партньор в LAUNCHub.

 

Деветте екипа, два от които от Хърватска, ще бъдат поканени в София за период от 1-2 месеца, за да работят интензивно върху развитието на бизнес идеята и продукта си и да се възползват пълноценно от менторството, коучинга и нетуъркинга, които LAUNCHub ще им предоставят. 

 

Младите предприемачи ще участват във формираните според нуждите им мастер класове и отворени срещи със специалистите, от чиито съвети се нуждаят, за да се подготвят за т.н. Ден на инвеститорите, в който ще представят напредъка си за да получат допълнително финансиране от LAUNCHub и външни инвеститори.

 

Продължителността на Акселераторската програма е гъвкаво, което означава, че екипите могат да я “завършат” между 3 и 12 месеца. Това означава, че дадена компания е изпълнила основните си ключови цели, като в зависимост от спецификата на бизнеса това би могло да бъде лансиране на успешен продукт, да презентират по време на Деня на инвеститорите и в най-добрия случай – да получат последващо (SEED) финансиране от LAUNCHub/друг инвеститор.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *