Българските картодържатели биха искали да използват безконтактни плащания на най-разнообразни места, сочи новото изследване MasterIndex България 2011 на MasterCard. Динамичният начин на живот на българите ги прави все по-отворени в посока на използване на лесни, спестяващи време и удобни начини на плащане.
Компанията представи новата си услуга PayPass за безконтактно разплащане, която предлага на потребителите бърза и удобна алтернатива на разплащането в кеш за ежедневни покупки независимо от сумата на плащане и е съвместима с всяка MasterCard или Maestro банкова сметка. В момента PayPass се приема в близо 350 000 търговски обекта в цял свят. Потребителят просто докосва картата до специален PayPass терминал като няма нужда да търси пари в брой или монети, както и да предоставя картата си на служител на търговския обект. За покупки с PayPass на стойност под 50 лева не е нужно въвеждането на ПИН код.
Първа Инвестиционна Банка е първата финансова институция в България, която вече предлага PayPass Maestro и PayPass MasterCard карти преди една година. Към днешна дата банката е издала повече от 25 000 PayPass карти.
Технологията е нова за България, но има голям и и все по-нарастващ интерес към нея. На този етап едно от най-големите предизвикателства е обучението на картодържателите и търговците. Поради тази причина това се превръща в един от основните приоритети за MasterCard и Първа Инвестиционна Банка.
Към настоящия момент в България 30% от PayPass транзакциите се извършват в бензиностанции. MasterIndex 2011 показва, че 25% от картодържателите в България биха искали да използват PayPass като начин на разплащане в супермаркети, 2% от българите биха искали да използват PayPass на щандовете за вестници. Някои картодържатели дори отиват още по-далеч в своето желание да използват безконтактно заплащане в градския транспорт – 7% от българските картодържатели.
По-младите български картодържатели (на възраст между 18 и 34 години) показват по-голям интерес в използването на PayPass в таксита (15%) отколкото останалите картодържатели. Интересна тенденция е, че повече български жени отколкото мъже биха желали да заплащат чрез безконтактни технологии в супермаркети.