Какво е общото между водещия онлайн магазин в света – Amazon, най-голямата социална мрежа – Facebook и водещия разработчик на игри за социални мрежи – Zynga? Трите организации ще обединят усилия в опита си да открият и подкрепят стартиращи фирми, разработващи приложения и услуги за социални мрежи.

Интернет гигантите, някои от които до скоро бяха стартъпи, вече са създали инвестиционен фонд, наречен sFund, чиито размер на капитала за сега е 250 милиона щ. долара. В интерес на истината обаче най-голямо вложение в новия фонд прави фирмата за рискови инвестиции Kleiner Perkins Caufield & Buyers, а останалите партньори ще вложат в проекта главно предлаганите от тях услуги.

Така например Amazon ще участва със своята платфора за онлайн търговия и онлайн услуги, както и с технически консултации, а Facebook ще предложи на стартъпите достъп до новата си разработка Facebook Credits.

Първата инвестиция в размер на 5 млн. щ. долара вече е дадена на стартиращата компания Cafebots, която разработва проект за управление на приятелските взаимоотношения (Friend Relationship Management). За сега подробностите за него се държат в строга тайна. По-малки суми са вложени също във фирмите Jive, Lockerz и Flipboard.

„През следващите пет години всички браншове ще преживеят фундаментална преоценка на ценностите и ще поставят човека в центъра на своята дейност“ – заявява по повод нуждата от инвестиции в нови приложения основателят на Facebook Марк Цукърбърг. „Социалните мрежи скоро ще обединяват не само половин милиард човек, а няколко милиарда. Предстои третата Интернет вълна, която ще донесе със себе си тектонични промени“ – добавя партньорът в KPCB Джон Дер, известен с инвестициите си в проекти, като Amazon, Google и Netscape.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *