Въпрос: Какъв е първият ви съвет към хората, които искат да продават успешно в онлайн пространството?
Отговор: Първото нещо е да се осмисли позиционирането на бранда – какво предлагаме, кои са нашите клиенти, какво ни различава от другите марки в нашата категория. Много автори стигат до тези въпроси на по-късен етап, след като изградят първоначалното си присъствие онлайн. Ако успеят да го направят в началото, позиционирането ще направи следващата стъпка много по-лесна, а именно изборът на канали – къде да вложим най-много усилия: Facebook, собствен онлайн магазин или магазин в голяма платформа като Etsy.
Въпрос: Защо решихте да се включите в тазгодишното издание на One Design Week?
Отговор: Тази година темата на фестивала е “Digital One” и в това си паснахме, защото ролята на ARTery е да бъде мост между дизайнера и дигиталната среда като глобален пазар. Всъщност глобалният пазар често плаши с огромната конкуренция, на фона на която един дизайнерски продукт трудно достига до вниманието на клиента. Затова ние се насочваме към платформи като Etsy, които са много фокусиран канал и водят до клиенти с изявен интерес към авторските продукти.
Въпрос: Какво да очакват участниците в предстоящата ви работилница в рамките на фестивала?
Отговор: Доста маркетинг съвети от нашата практика. Ще разкажем какво работи за нас при работата с Etsy и ще обсъдим как тези неща могат да бъдат приложени от брандовете на участниците. Ще има и success stories на два успешни Etsy бранда, Alina and T и Paladim. Дизайнерите зад тях ще разкажат какво им е помогнало в платформата и какво биха посъветвали автори с развиващи се магазини. Надяваме се участниците да си тръгнат с по-ясна идея каква може да бъде ролята на Etsy за тях и с много нови идеи как да разработят присъствието си там. Но разбира се най-важното е много положителен заряд, защото най-креативните идеи са плод на много ентусиазъм и експерименти.
Въпрос: До колко българските дизайнери познават платформата Etsy?
Отговор: Това е добър въпрос – макар че Etsy е сравнително позната платформа, често е подценявана. Много български дизайнери я считат за пространство за хоби продукти и я изключват като потенциален канал за своята марка. С успеха на все повече български брандове образът на Etsy в България се промени, но голяма част от утвърдените марки все още са извън платформата.
Въпрос: Кои са основните канали за дигитален маркетинг и онлайн платформи, които успешния дизайнер трябва да познава?
Отговор: Като маркетинг канал социалните мрежи са много ценни за комуникация и имиджово позициониране – Facebook, Pinterest, Instagram. За много автори Facebook дори е достатъчен и като търговски канал, но той изисква постоянна активност, за да се реализират нови продажби. Собственият онлайн магазин е пространството, което позволява най-цялостен контрол върху позиционирането на продуктите. Това е дългосрочна инвестиция, която със сигурност си заслужава, но изисква повече опит и ясна перспектива за развитие на бранда. И стигаме до онлайн платформите – Etsy и Dawanda като фокус, eBay и Storenvy също са алтернативи. Те дават възможност бързо да се изгради търговско присъствие онлайн и да се достигне до широка аудитория от високо потенциални клиенти.