Мрежата за афилиейт маркетинг 2leva.bg стартира нова международна платформа, наречена 2Performant.com, която е насочена към сайтовете за електронна търговия и се отличава с това, че ще позволи на българските онлайн магазини да продават в целия Европейски съюз. Срещнахме се с главния изпълнителен директор на 2Performant S.A.Дорин Боереску, за да разкаже на читателите на Pixelmedia.bg как ще могат българските онлайн предприемачи да се възползват от платформата.
Въпросите зададе Александър Александров
ВЪПРОС: Бихте ли разказали, какво представлява новата платформа 2Performant.com?
ОТГОВОР: Да, това е афилиейт мрежа, насочена към сайтовете за електронна търговия в Централна и Източна Европа. В момента трансформираме досегашната ни мрежа 2leva.bg в 2Performant.com и очакваме да имаме 100 клиента в региона през следващите 12 месеца. Електронната търговия в региона расте изключително бързо. По наши данни в Централна и Източна Европа днес има над 50 000 сайтове за електронна търговия, а в целия Европейски съюз – над 600 000 малки и средни онлайн магазини, които нямат добро решение за своя маркетинг. На другите пазари има няколко по-големи мрежи, но те не са насочени към електронните магазини и цените им са високи, докато в нашата мрежа стартовата цена е 29 евро месечно. Така че всеки стартъп в сферата на електронната търговия може да работи с нас. И всеки афилиейт, без значение колко голям е и какъв трафик има, може да създаде акаунт за броени минути.
ВЪПРОС: Толкова бързо?
ОТГОВОР: Да, в 2Performant.com направихме сериозно обновяване на интерфейса. Към момента един сайт за електронна търговия може да стартира афилиейт програма в рамките на 1- 2 часа максимум. Услугата е напълно автоматизирана, а афилиейт партньор може да си създаде акаунт за две минути примерно.
ВЪПРОС: А какъв бизнес потенциал може да му донесе участието в платформата ви?
ОТГОВОР: В 2лева в Румъния имаме афилиейт партньори, които генерират 1000 продажби всеки месец, а един от нашите най-добри афилиейти е генерирал над 50 000 продажби миналата година.
ВЪПРОС: Какви са плановете ви за българския пазар?
ОТГОВОР: Искаме да инвестираме повече в българския пазар. Тук сме вече четири години, бизнесът ни расте и все още виждаме голям потенциал. Искаме да помогнем на местните електронни магазини да излязат на други пазари.2Performant.com е единна платформа за целия Европейски съюз и ако сте активни в нея, можете да таргетирате всяка страна в Общността съюз и да получавате трафик от там. Ние все още стартираме, но вече имаме запитвания от Унгария, Полша и др. страни. Това е моментът да се демократизира маркетингът.
ВЪПРОС: Значи български онлайн магазини ще могат чрез вас да продават в Румъния, Полша и други страни?
ОТГОВОР: Да, те ще могат да получават посещения от тях. Ще трябва, разбира се, да си решат правните и логистичните въпроси, но ще могат да бъдат представени във всяка страна от Европейския съюз.
ВЪПРОС: Кога планирате да се разширите в целия ЕС?
ОТГОВОР: През следващия месец стартираме в Полша. Вече имаме запитвания от този пазар. Много скоро ще заработим и в Унгария, Чехия, Хърватска, Словения и Словакия, а след това ще продължим на запад.
ВЪПРОС: Какви са предимствата на новата система?
ОТГОВОР: Ние сме инвестирали много в нея – над 100 000 евро само през миналата година. Тя има много красив и лесен за употреба интерфейс. Той е и много по-прозрачен – можете да видите какво се случва в цялата мрежа. Обратната връзка от първите потребители също е много добра. На всички афилиейти в 2Performant.com ще дадем 50 евро първоначален бонус при регистрация. Платформата е на английски език, но ще предлагаме поддръжка на местните езици на всички пазари, в които навлизаме. До няколко месеца ще стартираме API (Application Programming Interface).
ВЪПРОС: А какви са очакванията ви за бъдещото развитие на електронната търговия в региона?
ОТГОВОР: Вярваме, че тя ще нараства с 20 – 30 % всяка година през следващите 3 – 5 години. Все още има много голямо поле за растеж. Електронната търговия в момента е много малка част от целия ритейл сегмент. На лице е и смяна на поколенията. Младите хора спадат към групата на т.нар. digital natives и те вече са служители, разполагат с пари. Те не обичат да губят много време в купуване на базови продукти и много лесно могат да бъдат убедени да пазаруват онлайн.