През миналия уикенд в Благоевград се проведе едно от най-интересните стартъп събития за 2012 г. – StartUP Благоевград. Отчасти под шапката на Фондация StartUP и отчасти – на Американския университет в Благоевград, събитието оправда очакванията с интересни лектори и теми. Ето и някои от акцентите:

 

Първият лектор – Стив Кайл от Xentio – беше изключително вдъхноввяващ и послужи за нещо като „енергийна напитка“ за участниците. Той говори за консерватизма при българите и как той влияе върху бизнеса и мисленето на обществото ни. Кайл посъветва българските предприемачи да са позитивни и да действат, както и да не се взимат прекалено на сериозно.

 

27 годишният Боян Бенев стана известен с отличието „Най-успешен млад предприемач на Великобритания“ за 2007 г. на списанието за бизнес и икономика Start Your Business Magazine. На 16 години регистрира първата си фирма, вече има две издадени книги – „Малка книга за бизнеса“ и „Малка книга за реалността“, и досега се е захващал с проекти както във Великобритания, така и в България. Говори за това, че трябва да бъдем по-позитивни, че реалността в България не е толкова сива, колкото се представя и че именно тук има по-благоприятни условия за стартиране на бизнес, отколкото в Лондон, например, където той е живял и където конкуренцията е много по-силна.

 

Севдалин Спасов – създател и изпълнителен дир. на верига магазини за дрехи втора употреба Мания – говори за старта от един гараж във Варна и превръщането му във франчайз верига с 80% дял на франчайз обектите в нея. Фирмата има само три собствени магазини, където тестват нови бизнес модели, преди да ги пуснат по франчайзоползвателите. Спасов акцентира върху ценностите в компанията и това, колко са важни за нейното успешно развитие. Разказа как фирмата не продава дрехи, а емоции и целта им е срещу малко изхарчени пари, хората да се забавляват в техните магазини.

 

Светозар Георгиев и Васил Терзиев – двама от създателите на софтуерната фирма Телерик посъветваха слушателите да използват момента, когато са още слаби на пазара и конкуренцията ги подценява, за да атакуват слабите им места. „Пазете контактите си от университета, защото те могат да ви бъдат много полезни в бизнеса“ – беше друг ценен съвет от тях. Двамата създават и своя собствена Академия, в която провеждат обучителни курсове за програмисти абсолютно безплатно и вярват, че по този начин не само намират и обучават най-добрите хора, но и допринасят за повишаването на качествените кадри на пазара на труда в ит сектора.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *