С 4.1 млн. лева се увеличават средствата за национална туристическа реклама през следващата година, като ръстът е основно за сметка на проектите, финансирани по линия на Оперативната програма „Регионално развитие“. Това стана ясно по време на заседанието на Националния съвет по туризъм (НСТ), което отчете годишната програма за национална туристическа реклама през 2011 г. и представи новата за следващата година.
През 2011 г. предвидените средства за национална туристическа реклама бяха 18.7 млн. лв., от които 7.7 млн. лв. по програмния бюджет на МИЕТ, а останалите – по ОПРР. За 2012 г. общата сума е 22.8 млн. лв. Осем млн. лв. от тях са осигурени от бюджета на МИЕТ, а останалите – по ОПРР, стана ясно по време на заседанието.
Вече е въведена и методика за оценка на ефективността на предлаганите туристически продукти в страната, която показва каква е възвращаемостта на вложените в тях средства, стана ясно още по време на заседанието.
Основните проблеми при някои дестинации са транспортът и визите, каза по време на срещата министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. Той припомни, че при последните му посещения в Узбекистан и Азербайджан са водени преговори за чартърни полети за туристи, но за това са нужни също финансови гаранции и психологически комфорт в двустранните отношения.
Съветът реши към него да се създаде работна група по маркетинг и реклама с консултативни функции. До седмица бизнесът трябва да представи кандидатурите си за участие в нея. България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите осма световна среща и изложение за приключенски туризъм в Люцерн, информира зам.-министър Маринов. От следващата година по ОП „Регионално развитие“ (ОПРР) ще може да се кандидатства по проекти за такъв вид атракции.
От януари до октомври 2011 г. страната е посетена от 5.8 млн. чуждестранни туристи, което е с 4.4% повече спрямо същия период на 2010 г. Приходите от международен туризъм за 9-те месеца на 2011 г. са 2.5 млрд. евро – ръст от 3.7 %. През 2010 г. посещенията на чужденци у нас с цел туризъм са били 6 047 013 по данни на Световната организация по туризъм. Наблюдаваме ръст от 5.4 % спрямо 2009 г.
През идната година водещите послания в рекламната кампания в сектора ще са „България – модерна дестинация през четирите сезона“ (за европейските пазари) и „Открий България“ (за далечните – Азия, Америка, Близък и Среден изток). Фокусът пада върху специализираните продукти: културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, и върху личностните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена. При подбора на средствата особено внимание е отделено на модерните медии – уебмаркетинг, социални мрежи, високи технологии, новия туристически портал и др.