Последните тенденции в дигиталната индустрия сочат, че до 2013 година в света ще има един трилион свързани помежду си мобилни устройства. Каква ще е ролята на телекомите за тази свързаност разказа главният изпълнителен директор на М-Тел в рамките на конференцията Webit Congress 2011 в София.
След четири години смарт-устройствата ще завземат 47% от световния пазар на мобилните устройства, показват изследвания. Очаква се през 2020 година средностатистическият човек да поддържа онлайн от 200 до 300 контакта дневно, посредством най-различни средства и канали.
Андреас Майерхофер открои конкретни стъпки, чрез които телекомите отговарят на предизвикателствата на дигиталната индустрия. Той подчерта, че нейното бъдеще са така наречените „облачни“ услуги, технологиите от типа М2М – machine to machine (от англ. комуникация между машини) и решенията за създаване на смарт градове.
М-Тел вече направи своите първи крачки за присъединяването на България към т.нар. дигитални общества. Компанията е единственият телеком оператор у нас, който към момента предлага облачни услуги за бизнеса. Още в края на юни тази година компанията предложи на своите бизнес абонати възможността безплатно да тестват M-Tel Business Mail, базиран на най-новата технология Microsoft Exchange 2010.
Като част от Тelekom Austria Group, която активно развива комуникацията между машини, М-Тел вече насочва вниманието си и към този тип технологии. Това е нова сфера от бизнеса, чийто забележителен растеж е в началото си. Очакванията на експертите са, че до 2020 година около 20 до 50 милиона устройства ще бъдат свързани.
Телекомът работи също в посока на изграждането на т.нар. смарт градове, като предлага различни продукти и услуги. Част от тях са:
• дистанционно отчитане за комуналните компании, което им позволява да оптимизират разходите си, като управляват по-ефективно своите мрежи;
• SMS паркиране, което улеснява шофьорите и подобрява събираемостта от паркиране;
• TEMEO устройство за 24-часово дистанционно наблюдение на хора със сърдечносъдови проблеми;
• свързаност на линейките на центровете за спешна помощ, което позволява изпращане до болницата на информация за състоянието на пациента, докато линейката е на път;
• дистанционно наблюдение на служебни автопаркове и на парка на железниците, което води до икономия на горива;
• електронен училищен дневник InfoServ e-School, който скъсява дистанцията между училището и родителите, като известява настойниците за присъствието на детето в клас, оценките му и текущите училищни събития чрез SMS.