Четири неща, които собствениците на малък бизнес трябва да направят през 2011

В онлайн портала за маркетинг Outspoken Media, занимаващата се с оптимизация на сайтове Lisa Barone е събрала любопитни съвети за това как бизнесмените могат да оптимизират своето онлайн присъствие през новата година. Според нея е задължително условие за всеки бизнес, независимо от мащаба му, е да намери начин да осъществи долуописаните стъпки или в противен случай може да се откаже от успех при все по-нарастващата конкурентна среда. В глобалната мрежа промяната се вижда мигновено с настъпването и. Затова ако искате да сте актуални трябва постоянно да следите новостите, за да останат вашите продукти на върха. Ако бизнес средата се променя за месеци и години, то Интернет пространството се променя за седмици и часове. Според Lisa само преди 16 месеца е било достатъчно да локализирате вашето съдържание, да създадете добър сайт и да го направите лесно достъпен в търсещите машини, чрез използването на определени ключови думи, за да станат продуктите ви видими онлайн. Нещата обаче са променени и сега е доста по-трудно да излезете на по предни позиции, благодарение само на тези семпли техники. Отново определящо за вашето присъствие онлайн ще бъде видимостта ви в Google, които владеят най-голям дял сред онлайн търсенията и рекламата в Интернет. Следвайки следващите няколко стъпки ще успеете да се представите по-добре пред „доцент Google“, а защо не и да вземете изпита си с отличен, което означава да популяризирате вашия бизнес онлайн в степен, че да печелите от това.

Първа стъпка: Направете всичко, което вече знаете

В идеалния свят има написани редица конвенционални ръководства, стратегии и трикове за това как трябва да създавате и промотирате вашия сайт онлайн. Зароди се цяла наука за SEO (Search Engine Optimization), която се грижи за това сайтът ви да бъде на първите места при резултатите от уеб търсенето. Спазвайки тези препоръки и движейки се по учебник, ще си осигурите минимума внимание от постоянно изместващата своя фокус онлайн аудитория. За да останете в полезрението на клиентите ви трябва да умеете бързо да се адаптирате към промените и постоянно да нагаждате собствените си критерии за това, което наистина е важно и нещата, които вече са загубили притегателната си сила. Онлайн тенденцията е постоянно локализиране на бизнеса ви, което ще ви постави крачка пред вашите директни конкуренти. Това означава, че ако не сте довършили задачите от учебника е време да го направите. Създайте съдържанието си съобразено с вашите потребители. Например ако имате магазин за гуми в Петрич, се старайте да направите сайта си видим онлайн, точно по тези критерии. Така, че когато някой търси „гуми, Петрич“, да сте в предните места на Google. Локализирайте съдържанието си и се постарайте да станете видими на всички сайтове свързани с вашето населено място, така че те да съдържат линкове към собственият ви сайт, за да може Google да ви асоциира с конкретна географска област. Това е първата и най-важната част, която ако не сте направили е крайно време да реализирате. Но и е само началото, затова продължаваме напред…

Втора стъпка: Отбележете ясно своето място на картата на света

През април месец миналата година светът на местното търсене на стоки се промени завинаги. Това се случи след като Google ясно заяви намеренията си с тяхната услуга Google Places. И понеже Google имат славата на лидер при организирането на данни в световен мащаб, то Google Places автоматично се зае с тежката задача да организира фирмите на местно ниво. Google Places е услуга за бизнеса която позволява на всеки безплатно да добави своя информация в системата. След нейното въвеждане тя става достъпна при търсения в Google Maps и други онлайн услуги на Google. Какво значи това за бизнеса ви? Независимо дали имате баничарница, луксозен ресторант или сте счетоводна къща въвеждането на вашите координати, включващи дестинация на офиса, телефони за контакт и други идентифициращи бизнеса ви данни ви прави мигновено видими за хиляди потенциални клиенти по света. В момента този ефект се подсилва допълнително и от модата на мобилния Интернет и Android устройствата. Те включват предварително инсталирани и настроени GPS навигация и софтуер за определяне на местоположението, което означава че всеки човек с подобен смартфон с няколко докосвания на дисплея може да достигне до вашият ултра модерен но никому неизвестен бар. В момента има над 50 милиона отбелязани дестинации. Ако вашият бизнес не е сред тях, то определено изоставяте от тенденцията.

Това не е нещо, което може да игнорирате с лесна ръка дори в България. За да заявите своето място в Google посетете Google Places и добавете информация за вашия бизнес. Попълнете профила си с основна информация, област на извършваните услуги, работно време, снимки, видео и други допълнителни материали, които смятате за подходящи и привличащи клиенти. Ако имате възможност и желание е добра идея да попълните всяка една създадена секция, защото това ще вдигне рейтинга ви пред Google. Google Places е масивна промяна в начина по който Google определя значимостта на търсенето по зададени думи, затова е задължително да присъствате в тази услуга.

Ето и няколко съвета за оптимизиране на информацията ви в Google Places

  • Както вече споменахме, попълнете всяко едно поле от бизнес профила ви. Може да ви се стори досадно или да не желаете да споделите толкова информация, особено ако сте стартираща фирма и няма какво да покажете за вашият бизнес. Независимо от усилията, които ще ви коства тази еднократна дейност, след това тя става вашата онлайн визитна картичка.
  • Включете добре обмислени ключови думи, най-добре описващи вашите продукти и услуги. Вече обяснихме, че е важно не само да описвате какво правите, но и къде го правите. Все пак това е локализиране на търсенето на местно ниво.
  • Старайте се да привличате положителни отзиви. Всеки може да коментира вашият бизнес, затова е важно да събирате положителни отзиви за вашата дейност.
  •  

    Google Places е нова услуга, но въпреки това е изключително важна за видимостта на бизнеса ви онлайн. Както всичко друго и тя е в процес на постоянна оптимизация и промяна. Съвети по темата как да бъдете по достъпен чрез Google Places може да откриете в блога на Mike Blumenthal на този адрес.

    Трета стъпка: Проверете за други подобни услуги

    Google Places не е единствената подобна безплатна услуга с която може да популяризирате бизнеса си. С развитието на социалните медии се появиха множество сайтове създаващи локални общества в които бизнес собствениците да рекламират директно продуктите и услугите си. Въпреки, че все още няма ясно изразени лидери сред тези услуги, е добра идея да присъствате в максимален брой за да покриете по-голяма част от потенциалните ви клиенти.

    Ето няколко услуги които да следите:

    FourSquare: FourSquare е сред първите и най-популярни апликации за определяне на местоположението на потребителите и. Дори да нямате грандиозни планове за онлайн присъствие, като собственик на малък бизнес е добра идея да проверите дали вашето заведение е отбелязано в програмата и информацията за него е коректна. Може да се окаже че доста ваши клиенти ползват тази услуга и ако някой злонамерен конкурент ви е добавил с неправилни данни е възможно репутацията ви да пострада от мненията за вас на потребителите на FourSquare. За да добавите бизнеса си, трябва да си направите регистрация в услугата и да свържете информацията в нея за вас с вашият сайт и всичко, което пожелаете. Може да използвате функциите на FourSquare за анализ на потребителите ви, и за това каква е репутацията на бизнеса ви. Повече за предимствата и как да използвате системата ще откриете тук.

    Facebook Places: Според слуховете 30 милиона от 150 милиона активни потребители на Facebook, което е 20% от общият им брой са пробвали Facebook Places. И въпреки че те не са толкова активни като потребителите на FourSquare – лидер сред тези услуги, огромният брой ежедневни посетители на Facebook не е за подценяване. Бизнесът ви трябва да присъства във Facebook Places дори да не планирате да ползвате тази услуга постоянно. Просто може да се регистрирате и да следите от време на време кой ви посещава.

    За целта посещавате Facebook.com и търсите информация за фирмата ви. Ако не откриете такава може да я добавите чрез  Touch.Facebook.com или посещавайки Places от съответната iPhone или Android програма. В случай, че някой ви е добавил, може да заявите че това е ваш бизнес, за да слеете статистиките от търсенето ви в Places с Facebook профила на компанията ви. Повече по темата може да научите от написано за целта ръководство на този сайт.

    Twitter Places: През лятото на изминалата година и Twitter стартираха локализираща услуга за бизнес собствениците за да добавят повече контекст към кратките съобщения в мрежата. Twitter Places позволява на потребителите да добавят към съобщенията си дадена локация. Понастоящем тази услуга е рядко ползвана от потребителите, но се очаква скоро да бъде отворена за бизнеса подобно на системите на Google и Facebook. Докато това стане факт предприемачите могат да включат настройките в Twitter за определяне на местополжението им чрез гео локация. След активирането и Twitter ще показва списък с близки до вас места, както и ще ви даде възможност да добавяте собствени – като например офиса на фирмата ви.

    Четвърта стъпка: Колекционирайте положителни отзиви

    В традиционното търсене онлайн всичко е свързано с линковете към вашия сайт, но при локалното търсене на услуги всичко се върти около обратната връзка или по-точно как клиентите коментират вашия бизнес. Трябва да следите тази информация, да я обработвате и използвате положителните мнения, например популяризирайки ги на собственият си сайт. По този начин получавате едновременно няколко положителни за онлайн присъствието ви ефекта:

    • Демонстрирате че сте в крак с последните технологии и в същото време оценявате обратната връзка от вашите клиенти.
    • Използвате положителните мнения на потребителите ви за безплатна реклама
    • Ставате значимо по видими, не само сред специализираните услуги, но и сред търсещите машини като Google, Bing и други.
    • Увеличавате посещаемостта на корпоративния ви сайт чрез връзките от подобни услуги.
    • Може да агрегирате цялата обратна връзка за бизнеса ви и да правите бързи анализи за това как се развива, за да взимате коригиращи промени, когато такива се налагат.

    За всеки собственик на бизнес това са основните области върху които трябва да фокусират вниманието си онлайн през настоящата година. Въпреки, че присъствието ви навсякъде изглежда като доста работа за вършене, и това наистина е така, то си струва усилията. Google вдигна високо летвата за манипулация на резултатите при търсенето, и затова ако не искате да плащате постоянно за реклама е добра идея да се възползвате от всеки метод за популяризиране на присъствието ви онлайн. Не забравяйте и за процеса по постигане на целта – веднъж въвеждате информация на съответните места и след това тя става видима за всички в продължение на израстването на бизнеса ви. Какво чакате? Време е да стартирате усъвършенстването на онлайн стратегията си сега!

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *