В по-голямата част от случаите предприемаческият успех или провал зависи изцяло от това да познаваш как и защо да предприемеш дадено действие. И винаги да бъдеш наясно коя е следващата стъпка, която трябва да направиш.

За да помогнем, тук представяме 10 основни неща, които трябва да знаете, за да развиете и управлявате успешно бизнеса си. Използвайте ги като отправни точки , за да се уверите, че вашата преценка и план са правилни или пък ако имате нужда от повече информация, стратегическо обучение или яснота за цялостната ви визия, пазар, продукт или услуга.

1. Предлагайте каквото хората искат да купуват, а не просто това, което искате да продавате.

Твърде често хората се захващат с продукт или услуга, за които мислят, че ще са успешни, вместо с такива, които вече е доказано, че имат пазар.

За какво точно става дума?

Вместо да създавате и продавате нови спортни обувки с най-новия модерен дизайн и материали, най-добре от бизнес гледна точка ще е да се фокусирате върху категорията обувки като цяло (доказана категория, защото хората купуват обувки всеки ден) и после да се фокусирате върху нишата на спортните обувки. По-добре да имате малък дял от голяма категория отколкото голям дял от никакъв пазар.

2. Осигурявайте приток на налични пари колкото може по-рано.

Притокът на кеш е източникът на енергия за бизнеса и е крайно необходим, за да се подхранва крайната печалба. Така че трябва да намерите начини за да си го осигурите незабавно.

Как да стане това?

В сферата на професионалните услуги, можете да изискате предварителен депозит за работата, а остатъкът от дължимата сума да се изплаща при доставка/предаване.

Същото можете да направите и при търговията на дребно, особено при специалните артикули – можете да го представите като добавена стойност и начин да гарантирате доставка на определена дата.

Можете да добавите стойност и към по-широк кръг артикули като създадете частни лейбъли и развиете цялостни програми, където клиентите да плащат авансова месечна такса, за да си осигурят доставка или пък да си набавят артикули, които ще купят при повторна поръчка. Разбира се, от ключово значение е да се уверите, че няма пролука, или че поне тя е малка, между момента когато плащате за работа и стоки и когато на вас ви се плаща. Идеалният вариант е да намерите начини да вземете пари предварително. Тогава липсата на кеш въобще няма да е на дневен ред.

3. Винаги намирайте нови начини да държите цените ниски.

Целият паричен поток на света е безполезен, ако не е е положителен, което значи да внасяте повече кеш, отколкото харчите. За да осъществите това, е нужно да държите цените и разходите ниски.

Главната идея е никога да не плащате на дребно.

Да плащате на търговците предварително също ви дава преимуществото да договаряте по-добри цени. Особено в тази икономическа обстановка, където кредитите са над нивото, а търговците повече от всякога търсят начини да финансират сделки и това е тенденция, която ще продължи още дълго време.

Така че проучете как собственици и търговци намират начини да осъществяват сделки и ще откриете много нови начини да правите бизнес.

4. Когато планирате, винаги надценявайте разходите и подценявайте приходите. Няма стартиращ бизнес, където разходите да са поне 30% повече от първоначално планираните или очакваните, а приходите са много по-малко.

Да бъдете консервативни в числата не означава, че искате да приемете тези числа, а само че се въоражавате с информация, с която да работите. Това означава, че можете да прецените усилията и дейностите, от които ще се нуждаете, за да ги вложите в продажби и маркетинг.

5. Фокусирайте се върху продажбите и маркетинга.

В бизнеса нищо не се случва докато не стане продажба. Трябва да намерите добра идея, да я превърнете в продажби и да се уверите, че ще продължите да продавате.

Начинът да постигнете това е да намерите или да създадете фуниевидна система за маркетинг и продажби, която всеки в компанията ви да може да използва.

Твърде много предприемачи се фокусират върху бранда преди да започнат да генерират идеи. Това е най-погрешният начин да се прави бизнес.

Идеите  винаги са по-важни от бранда,

така че не губете пари за него, а ги изразходвайте, за да привлечете нови клиенти.

Скоро след това ще откриете, че можете да си купите нов бранд, вместо да  похабите години и стотици хиляди долари, създавайки го сами.

6. Намерете начини да увеличите показателно приходите.

В бизнеса има пет механизма, които напомпват приходите. Ако успеете да ги овладеете докато контролирате разходите, ще имате успешен бизнес.

Колкото повече инициативи и идеи имате, толкова повече има и за клиентите, а така се увеличават случаите, когато тези клиенти купуват от вас, увеличава се и възможностите ви за печалба.

Направете някое от тези неща, като едновременно с това държите цените ниски и ще имате повече приходи. Направете всички тези неща и

бизнесът ви направо ще излети.

7. Проверявайте и преценявайте всичко. Не можете да промените каквото не сте преценили и не можете да кажете дали дадена програма или стратегия работи, ако не сте ги тествали точно, не сте ги преценили и не сте проследили резултатите.

Друг начин да погледнете на това е да мислите като докторите. Повечето искат изходна статистика на пулса, кръвното налягане и дишането преди да се задълбочат в идентифицирането на симптомите или в препоръчването на лечение.

Същото важи и за вашия бизнес. Защо да си пилеете парите за рекламна кампания, която

струва хиляди долари, но не води нови клиенти.

8. Приемете, че да учите повече означава да печелите повече.

Ако никога не сте управлявали бизнес за милиони, значи не знаете как да го управлявате.

Но можете да се научите,  ако вашият милионен бизнес е започнал от нулата. Важното е да разберете, че ученето винаги идва преди печеленето. Ако искате да имате истински успешен бизнес, трябва колкото се може повече да се посветите на ученето за продажбите, маркетинга, изпълнението.

Веднъж направите ли това, пред вас няма да има граници. Опознайте тези области и тогава решете дали да се учите сам или да наемете експерт, защото никога не знаете кога ще се натъкнете на различно мислене или стратегия, които могат да доведат вас и вашия бизнес до нови на успехи.

9. Не намалявайте, прибавяйте стойност.

Когато правите намаления, директно вадите пари от джоба си. Така че не го правете! Вместо това измислете предложения за добавена стойност на вашия продукт.

Какъвто и да е отрасълът, гледайте да задържите цените конкурентни;

увеличете маржа/минималната печалба с нискоструващи екстри. Тези малки неща няма да ви струват много, но ще ви докарата голяма репутация сред клиентите.

10. Вземете си съветник.

Ако в началото не сте си взели съветник, който да ви помага в планирането и процеса, вземете някого, който е обективен и извън бизнеса ви, на когото можете да се доверите за съществен съвет, както и да ви държи отговорен за постигането на резултати.

Твърде често си мислим, че имаме всички отговори и че сме единствените хора, които могат да свършат работа. В действителност обаче още един чифт очи   може да свърши чудеса за вашия бизнес.

Надяваме се този начален списък да ви е полезен да си изясните нещата, като и да ви помогне да степенувате дейностите при планирането и стартирането на вашия бизнес. Нито в бизнеса, нито в живот има мистерии, а само информация, която още не знаете. Така че се подгответе възможно най-добре, знаейки, че ще трябва да правите промени и корекции. Но въоръжени с правилните стратегии, можете да съкратите времето, което ще ви трябва, за да стигнете до крайната дестинация – която и да е тя за вас и за вашия бизнес.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *