0.1% дефлация на годишна база през ноември
Индексът на потребителските цени (ИПЦ) за ноември 2009 г. спрямо октомври 2009 г. е 100.1%, т.е. месечната инфлация е 0.1%, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ). Инфлацията от началото на годината (ноември 2009 г. спрямо декември 2008 г.) е 0.1%, а годишната инфлация за ноември 2009 г. спрямо ноември 2008 г. е минус 0.1% (табл. 1).
Средногодишната инфлация за периода декември 2008 - ноември 2009 г. спрямо периода декември 2007 - ноември 2008 г. е 3.3%.
През ноември 2009 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
· хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 0.3%;
. алкохолни напитки и тютюневи изделия - цените остават на равнището от миналия месец;
· облекло и обувки - увеличение с 0.2%;
· жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други горива - намаление с 0.7%;
· жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома – намаление с 0.3%;
· здравеопазване - увеличение с 0.4%;
· транспорт - увеличение с 1.1%;
· съобщения - цените остават на равнището от миналия месец;
· свободно време, развлечение и културен отдих - увеличение с 0.1%;
· образование - цените остават на равнището от миналия месец;
· ресторанти и хотели - цените остават на равнището от миналия месец;
· разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.1%.
През ноември 2009 г. са се увеличили цените на: сладкарски изделия - с 0.2%, месо от едър рогат добитък - с 0.3%, яйца - с 1.9%, кисели млека - с 0.4%, млечни масла - с 1.3%, домати - с 15.3%, краставици - с 33.9%, зрял чесън - с 5.2%, грозде - със 17.1%, газирани напитки - с 5.2%, леща - с 0.5%, пипер-всички видове - с 31.4% и други.
През месеца са се намалили цените на следните хранителни продукти: ориз - с 0.8%, хляб - с 1.0%, брашно и други зърнени продукти - с 0.5%, макаронени изделия - с 0.1%, свинско месо - с 1.4%, птиче месо - с 4.0%, кайма - с 0.3%, риба и рибни продукти - с 0.2%, пресни млека - с 0.4%, растителни масла - с 0.7%, сирене - с 0.3%, цитрусови и южни плодове - с 9.2%, моркови - с 4.5%, ябълки - с 4.7%, зеле - с 12.1%, картофи - с 2.6%, гъби - с 5.3%, захар - с 0.4%, шоколадови изделия - с 0.2%, кафе - всички видове - с 0.4%, минерална вода - с 0.2% и някои други.
В групите на нехранителните стоки и услугите през ноември са се увеличили цените на: обувки - с 0.3%, детско и бебешко облекло - с 0.2%, течни и газообразни горива за битови нужди - съответно с 1.9 и 0.8%, текущ ремонт и поддържане на жилище - с 0.2%, поддръжка и ремонт на ЛТС - с 0.2%, вътрешноселищен обществен транспорт - с 1.2%, бръснаро-фризьорски услуги - с 0.3%, книги - с 1.1%, дизелово гориво - с 2.5%, газ пропан-бутан за ЛТС - с 3.4 %, автомобилен бензин А95Н - с 2.1%, автомобилен бензин А98Н - с 1.7%, пътнотранспортна застраховка - с 1.0% и някои други.
Намаление е регистрирано при: дамско връхно облекло - с 0.6%, дърва за отопление - с 1.3%, топлоенергия - със 7.4%, бойлери - с 0.4%, стоки и услуги за поддържане на домакинството - с 0.3%, мебели - с 0.3%, автобусен междуселищен транспорт - с 0.3%, хигиенни материали - с 0.2%, телевизионни приемници и антени - с 1.2%, хладилници и фризери - с 0.8%, перални и съдомиялни машини - с 1.5% и други.
През месеца са увеличени цените на лекарствата и другите фармацевтични продукти - с 0.5%, както и цените на лекарските и стоматологичните услуги - съответно с 0.1% и 0.2%.
Хармонизираният индекс на потребителските цени (ХИПЦ) за ноември 2009 г. спрямо октомври 2009 г. е 100.2%, т.е. месечната инфлация е 0.2%. Инфлацията от началото на годината (ноември 2009 г. спрямо декември 2008 г.) е 1.3%, а годишната инфлация за ноември 2009 г. спрямо ноември 2008 г. е 0.9% (табл. 2).
Средногодишната инфлация за периода декември 2008 - ноември 2009 г. спрямо периода декември 2007 - ноември 2008 г. е 2.9%.
Според ХИПЦ през ноември 2009 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
· хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 0.3%;
· алкохолни напитки и тютюневи изделия - цените остават на равнището от миналия месец;
· облекло и обувки - увеличение с 0.2%;
· жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други горива - намаление с 0.7%;
· жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - намаление с 0.3%;
· здравеопазване - увеличение с 0.3%;
· транспорт - увеличение с 0.9%;
· съобщения - цените остават на равнището от миналия месец;
· свободно време, развлечение и културен отдих - увеличение с 0.1%;
· образование - цените остават на равнището от миналия месец;
· ресторанти и хотели - увеличение с 0.1%;
· разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.3%.
Индексът на цените за малката по състав кошница за ноември 2009 г. спрямо октомври 2009 г. е 100.1%, а от началото на годината (ноември 2009 г. спрямо декември 2008 г.) е 96.6% (табл. 3).
През ноември цените на стоките и услугите от малката кошница за най-бедните 20% домакинства са се променили спрямо октомври, както следва:
· хранителни продукти - увеличение с 0.2%;
· нехранителни стоки - увеличение с 0.1%;
· услуги - намаление с 0.2%.
Повече информация може да намерите на http://www.nsi.bg/Cpi/Cpi1109pr.pdf
Още: УПЦ, инфлация, дефлация, НСИ
-
Събития
Русенски младежи ще се докоснат до програмирането и блокчейн технологиите
Успешни професионалисти ще запознаят тийнейджърите с дигиталните технологии и с възможностите за кариера в сектора
-
Интервю
NFT e липсващият елемент в дигиталното изкуство (интервю)
Интервю с Калоян Тошев MZK, първия български артист с успешна NFT кампания
Анкета на деня
Доволни ли сте от стартъп финансирането по JEREMIE?
Производство и ремонт на авторадиатори Сливен
efbet
кърти чисти извозва софия
кърти чисти извозва
Онлайн казино Palms