КЗК глоби радио NJOY за рекламна игра
Петчленен състав на Върховния административен съд потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), в което е установено нарушение по чл. 29 от ЗЗК от страна на «Радиокомпания Си.Джей» ООД и е наложена глоба в размер на 42 200 лв.
Санкцията е наложена след самосезиране на КЗК по повод разпространявано през септември 2009 г. рекламно съобщение за провеждане на промоционална игра «7-те ключа на Радио NJOY», организирана от «Радио NJOY». От рекламното съобщение става ясно, че играта продължава 7 седмици, като голямата награда е лек автомобил CitroenC-Crosser. За да заяви участие в играта, всеки желаещ трябва да изпрати sms на кратък номер 1707.
Комисията обаче е счела, че играта е в състояние да изкриви слушателския интерес и да повлияе върху избора на радиостанция, мотивиран не от качеството на програмната схема, а от възможността за печалба. Повишаването на слушаемостта на радиото чрез използване на непазарни методи може да изкриви търсенето на услугата и да повлияе негативно върху конкурентната среда.
КЗК е приела като недобросъвестно поведение от страна на Радиокомпания Си.Джей провеждането на хазартен тип игра без за целта да са получени необходимите разрешения по Закона за хазарта. По този начин дружеството спестява разходи и си осигурява конкурентно предимство чрез използването на недобросъвестни търговски практики, включително приход от изпратените кратки съобщения.
Още: noy, радиостанция, комисия за защита на конкуренцията, конкуренция
-
Събития
Русенски младежи ще се докоснат до програмирането и блокчейн технологиите
Успешни професионалисти ще запознаят тийнейджърите с дигиталните технологии и с възможностите за кариера в сектора
-
Интервю
NFT e липсващият елемент в дигиталното изкуство (интервю)
Интервю с Калоян Тошев MZK, първия български артист с успешна NFT кампания
Анкета на деня
Доволни ли сте от стартъп финансирането по JEREMIE?
Производство и ремонт на авторадиатори Сливен
efbet
кърти чисти извозва софия
кърти чисти извозва
Онлайн казино Palms