Законовите доспехи на е-mail маркетинга
Законът за електронната търговия (ЗЕТ) влезе в сила от 24.12.2006 г. Нормативният акт предвиждаше Комисията за защита на потребителите (КЗП) да води електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения, по ред, определен с наредба на Министерския съвет. Кабинетът трябваше да приеме наредбата в шестмесечен срок от обнародването на закона в "Държавен вестник“, което обаче се случи чак на 30 септември 2009 г. Решението даде дългоочаквания шанс на КЗП да води е-регистър и да започне да изгражда административен капацитет и юридически опит в прилагането на законодателството. Идеята беше електронният регистър да защити компаниите от обстрелване на електронните им пощенски кутии с нежелани съобщения. Стимул за фирмите е и че за вписването в публичната база данни не се заплащат никакви такси.
Създадена бе и нова дирекция „Информационна сигурност и защита на потребителите в интернет“, което бе свързващ елемент между доставчиците и потребителите на електронни услуги. Заложено бе изграждането му да гарантира компетентната и надеждна защита на потребителите, като осигурява необходимата превенция и контрол на електронния пазар.
Ефективно ли е правоприлагането по отношение на непоисканите търговски съобщения в ЗЕС – въпреки 3-годишното закъснение в приемането на Наредбата и 8 месеца след приемането й, и по какъв начин може бизнесът и институциите да обединят усилията си, за да се подобрят механизмите и инструментите за изпълнение на тези актове?
Основните акценти на виртуалната среща са:
·Как законът интерпретира „непоисканото търговско съобщение” и кога и как електронният маркетинг става наказуем?
·Има ли разграничение между получаването на е-търговски съобщения на личната и служебна поща в българското законодателство и регулаторна практика?
·Публичен ли е публичният е-регистър на електронните адреси? Какви са стъпките за улесняване на достъпа до него?
Участници в дискусията ще бъдат Александър Масларски, член на Комисията за защита на потребителите, упражняваща цялостен контрол за спазването на ЗЕТ и на Наредбата за водене на електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения, Асен Ненов от Асоциация „Активни потребители”, д-р Георги Димитров, председател на Фондация “Право и Интернет”. Поканени са и представители на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Българската асоциация на софтуерните компании, Българската уеб асоциация и др.
Дискусионните позиции на участниците ще бъдат използвани в специална тема на в. Computerworld България, а на 17 юни ще бъде организирано обсъждане на живо по време на семинара на ICT Media за уеб в основата на бизнеса - WeBIZ.
Още: събития, семинар, електронни търговия
blog comments powered by Disqus-
Събития
Русенски младежи ще се докоснат до програмирането и блокчейн технологиите
Успешни професионалисти ще запознаят тийнейджърите с дигиталните технологии и с възможностите за кариера в сектора
-
Интервю
NFT e липсващият елемент в дигиталното изкуство (интервю)
Интервю с Калоян Тошев MZK, първия български артист с успешна NFT кампания
Анкета на деня
Доволни ли сте от стартъп финансирането по JEREMIE?
Производство и ремонт на авторадиатори Сливен
efbet
кърти чисти извозва софия
кърти чисти извозва
Онлайн казино Palms