Да стартираш бизнес под водеща телекомуникационна марка
Искате ли още със стартирането на бизнеса си, да продавате най-новите модели смартфони, излезли на световния пазар преди месеци, както и иновативни мобилни услуги като UMTS или HSDPA? Е, това вече е възможно.
Още със стъпването си на пазара преди десет години българският мобилен оператор GloBul промени правилата на играта, въвеждайки система от официални партньори, които да дистрибутират услугите му. Днес компанията отново налага тенденциите в тази сфера със своята иновативна и успешна франчайзинг програма, даваща възможност за стартиране на бизнес под един от най-силните и разпознаваеми брандове у нас.
Срещнахме се с Ивайло Милчев, Мениджър франчайз проект в GloBul, който разказа пред читателите на NewBusiness.bg, какви са изискванията пред франчайзинг партньорите на компанията и какви перспективи за развитие има пред тях. Ето и самото интервю:
Въпрос: От кога съществува франчайзинг програмата на GloBul?
Отговор: Проектът за франчайз стартира в средата на 2006 г., , като логичен процес за развиие на успешната дилърска мрежа на Германос Телеком България ЕАД (работеща под бранда – Beeep), отчитайки постигнатите резултати и бъдещите тенденции в развитието на телекомуникационния сектор. До края на 2006 г. екипът ни беше готов с цялостния франчайз модел, включващ в себе си няколко основни и важни подмодела, нова организационна структура, както и с договорa за франчайз.
Въпрос: Как се развива програмата?
Отговор: Стартирахме с три пилотни франчайз магазина, които отворихме през януари 2007 г., като до края на същата година техния брой достигна общо 54 франчайз магазина в цяла България, работещи под бранда Глобул. Това определено е голям успех за нас и до момента никой друг от мобилните оператори или вериги в сектора не е постигнал. Към днешна дата техният брой е 87, а броят на франчайзинг партньорите ни е 50. Целта ни е до края на тази година да увеличим броя на Глобул франчайз магазините с още 15.
Въпрос: Какви предприемачи стават най-често франчайз партньори на GloBul?
Отговор: Определен процент от сегашните ни франчайз партньори са бивши наши дилъри, доказали своята лоялност, управленски умения и резултати пред компанията. Останалата част са наши нови партньори, които са взели решение да стартират собствен бизнес под формата на франчайз с Глобул, осъзнавайки ползите и възможностите за развитие от това и не на последно място - виждайки в наше лице компетентен, коректен и надежден партньор.
Въпрос: Каква инвестиция трябва да си приготви един кандидат за франчайзинг партньор на Глобул?
Отговор: От страна на нашите франчайзополучатели е необходима минимална инвестиция, съобразена с естестеството и спецификата на бизнеса, с бизнес средата и не на последно място даваща възможност за стартиране на франчайз бизнес с Глобул на не малък брой кандидати. Направената инвестиция от страна на франчайзополучателя се разпределя основно в две направления – за закупуване на стока и в резервен оборотен капитал.
Въпрос: Бихте ли разказали повече за условията във франчайзинговия договор на Глобул?
Отговор: Договорът за франчайз с Глобул ясно регламентира основните права, задължения и бизнес отношения между страните – франчайзодател и франчайзополучател, на база изградения бизнес модел и съответните подмодели - организационен модел, логостичен модел, маркетинг модел, финансов модел и др. По-конкретно бих могъл да кажа, че нашият договор за франчайз е с продължителност пет години, с опция за удължаване след изтичане на периода. През този период франчайзополучателите заплащат минимална ежемесечна франчайз такса , която включва правото на франчайзополучателя да извършва тази дейност, да използва търговската марка и ноу-хау.
Важно е да отбележим, че франчайзингът е споделен модел на бизнес и като такъв за да бъде успешен и печеливш, и за двете страни, е изключително важно определените правила и стандарти в договора да се спазват от тях. В тази връзка бих определил договора за франчайз, не само като юредическа форма на бизнес отношенията, но и като полезен и задължителен инструмент за постигане на успешен и печеливш бизнес.
Въпрос: GloBul ли влага пари в обзавеждането и рекламата на магазините?
Отговор: Да, цялостната инвестиция по направата на един Глобул франчайз магазин включваща техническо обезавеждане, мебелировка, строително-монтажни дейности и рекламното оформление, е изцяло наш ангажимент и за наша сметка. Франчайзърът не влага финансови средства в извършването на тези дейности.
Въпрос: Как подбирате франчайз партньорите си?
Отговор: Това за нас е най-важния етап в процеса на стартиране на съвместен бизнес с даден кандидат франчайзополучател.
Подборът на нови кандидати включва четири основни етапа. В сайта на Globul има информация за нашата франчайз програма, с приложена апликационна форма за кандидатстване, която кандидатът попълва и изпраща до нас. Първият етап е разгеждане и оценка на самата кандидатура, на база приложената във формата информация. Ако получи първоначално одобрение, следващите етапи включват провеждане на няколко срещи с кандидат франчайзерите, чиято основна цел е поетапно предоставяне към тях на детайлна и важна информация, свързана с естеството и спецификите на нашия франчайз модел.
На база същата всеки един кандидат франчайзер може да прецени, до колко този бизнес е подходящ за него, може да го управлява успешно и е мотивиран за това. От друга страна ние се стараем да профилираме кандидата на база определена от нас методика, чрез която целим да разберем, до каква степен той притежава търсени от нас комплекс от качества, знания и практически умения. Срещите на са ангажиращи, като всяка една от страните може да изрази желание за тяхното бъдещо продължаване или прекратяване. Ако след приключване на всички срещи и двете страни сме убедени и съгласни, че бихме могли да си партнираме успешно, пристъпваме към подписване на догорора за франчайз.
Въпрос: Какви са изискванията ви към кандидатите за франчайз партньори?
Отговор: Изискванията включват минимален разполагаем финансов капитал от тяхна страна, определени управленски умения и опит, свързани основно с управление на хора, работа в екип, управление на продажби, управеление финансовите ресурси, организационни умения и дългосрочна ангажираност. Също така за нас е изключително важно, нашите франчайз партньори ясно да осъзнават и приемат необходимостта от лично и дългосрочно ангажиране с бизнеса, а не да бъдат в ролята на инвеститори. Одобрявайки франчайзера като наш бизнес партньор, очакваме от него ежедневна ангажираност и ефективно управление на бизнес процесите, произтичащи и съпътстващи съвместния ни бизнес.
Въпрос: Какви са възможностите за печалба на един франчайз партньор на GloBul?
Отговор: Първо бих желал да отбележа, че бизнеса който предлагаме е в сферата на телекомуникациите, една от най-динамично развиващите се и перспективни сфери. Паралелно с това, нашите франчайзери стартират бизнес със сигурен и надежден партньор в лицето на Глобул, Това до голяма степен е предпоставка за печеливш бизнес, но също така, много важно условие е и ролята, отношението и качествата на франчайзополучателя, свързани с управлението на бизнеса. Мога да кажа, че нашите франчайз партньори възвръщат напарвената от тяхна страна инвестиция в кратък и разумен период, в рамките на договора за франчайзинг.
В тази връзка бих желал да допълня, че съсвем скоро планираме определени промени в нашия франчайз модел. Тези промени ще са в синхрон с настъпилите промени в бизнес средата и ще окажат допълнителен положителен ефект относно достъпността, сигурността и печелившостта на франчайз модела ни, както за новите франчайз кандидати, така и за съществуващите франчайзополучатели.
Всеки един от вашите читатели в сайта, за който представлява интерес стартиране на съвместен бизнес с Глобул под формата на франчайзинг, може да получи информация от сайта ни, на адрес: www.globul.bg/bg/distributor.list/trade_partners или на e-mail: imilchev@globul.bg,
Още: мобилни услуги, смартфон, франчайз, телеком, мобилни комуникации, телекомуникации, GloBul
blog comments powered by Disqus-
Събития
Русенски младежи ще се докоснат до програмирането и блокчейн технологиите
Успешни професионалисти ще запознаят тийнейджърите с дигиталните технологии и с възможностите за кариера в сектора
-
Интервю
NFT e липсващият елемент в дигиталното изкуство (интервю)
Интервю с Калоян Тошев MZK, първия български артист с успешна NFT кампания
Анкета на деня
Доволни ли сте от стартъп финансирането по JEREMIE?
Производство и ремонт на авторадиатори Сливен
efbet
кърти чисти извозва софия
кърти чисти извозва
Онлайн казино Palms