Интервю: Мърчандайзингът може да бъде определящ за успеха на малките фирми
Напоследък темата за мърчандайзинга става все по-популярна и у нас. Затова се свързахме със Снежанка Христова от Бизнес школа Възраждане, която е специалист по тази нова сфера от търговията и регулярно провежда обучения за предприемачи и търговски служители. Ето и интервюто с г-жа Христова:
- Бихте ли представили Бизнес школа Възраждане? С какво се занимава, с какво се отличава от другите обучителни организации?
Бизнес школа "Възраждане" е създадена по идея на Виктория Андреева на 25.06.2009 г. с подкрепата на ръководството и настоятелството на Читалище "Възраждане" в гр. София.
Целта на школата да предостави възможност за допълнително обучениие по различни програми, които развиват личностните качества на всеки човек. Когато развиваме своите умения и качества можем да се възползваме от по-добра работа, по-добър прием от околните или да се научим да разбираме хората около нас като започнем от най-близките си.
Това, което ни отличава от останалите школи е голямото желание и положителната енергия, с която водим обученията. Езикът на преподаване е достъпен и всичко научено теоретично се изпробва практически веднага. Характерно за провеждането на обученията е спокойната атмосфера, дружелюбното отношение и близкият контакт с лектора, което нашите участници усещат и споделят в обратната връзка в края на всяко обучение. Повечето от тях продължават контактите си и след това.
- Защо решихте да водите обучения по мърчандайзинг? С какво според вас тази маркетингова сфера е толкова важна за предприемачите?
Занимавам се от 15 години с продажби и сключване на сделки. Винаги съм се интересувала от психологията в продажбите и какво още може да накара човек да си купи даден продукт.
Когато има много стоки и услуги на пазара всичко е важно. Ефективният мърчандайзинг е страхотна възможност да накараме хората да видят и купят нашия продукт.
- Какви са основните предимства, които ефективният мърчандайзинг може да даде на един търговец?
В съвременният свят съществува огромен брой производители, продавачи, дистрибутори на продукти и услуги. При това всяко предприятие е заинтересоано от развита и стабилна система на реализиране на продукта. Колкото по-добре е измислена стратегията за продажба, толкова повече продукция ще бъде реализирана, а следователно и повече печалба за компанията.
Мърчандайзингът представлява съвкупност от техники и методи на представяне на продукта в търговската зала с цел да се повлияе на поведението на клиента посредством представяне на подходящия продукт, на точното място и обкръжение, в точното количество, при точното осветление и цветова гама.
- Мислите ли, че българските предприемачи използват оптимално предимствата на мърчандайзинга в свой бизнес? Ако не - какво биха могли да подобрят те чрез него?
Българските предприемачи имат възможност да виждат и да ползват опита на големи чужди компании и търговски вериги в областта на мърчандайзинга. Но, за да се развиваме винаги може и повече. Както казва Мечо пух „Колкото повече ,толкова повече ”
- Смятате ли, че мърчандайзингът може да помогне на малките и средни фирми да се конкурират успешно с големите?
Изследователите в Америка установяват, че всяко трето решение за покупка, клиентите взимат в магазина. Решението да се купи без предварително намерение за това често възниква тогава, когато продуктът попада в полезрението на клиента. Една възможност за малките фирми, които нямат голям бюджет за реклама, е да поставят своя продукт до аналогичен, който е лидер на пазара. В този случай те ще могат да се радват на по-високи обороти.
- Вашите лектори какъв опит имат в тази сфера?
Лекторите ни имат опит в сферата на продажбите над 15 години.
- Накрая - бихте ли разкрили някоя от тайните на успешния мърчандайзинг пред читателите на www.newbusiness.bg?
Да, специално за читателите на www.newbusiness.bg ще издам някои тайни от курса по Ефективен Мърчандайзинг, който водим:
Уредетете разполагането на продукта в допълнителни пространства, които да стоят на линията на интенцивния поток от клиенти;
Стремете се пространството за вашите продукти да е по-голямо от това на конкурента;
Привлечете допълнително внимание с помощта на ясни ценници, табличка- Разпродажба;
Ефективно използвайте вътрешни рекламни материали. Поместени в точката на продажба позволяват увеличение на продажбата до 80%.
Изполвайте различни методи и техники, за да покажете продукта си. Ако клиентът го види той ще го купи!
Още: интервю, Бизнес школа Възраждане, мърчандайзинг, хипермаркет, ритейл, магазин, търговия
blog comments powered by Disqus-
Събития
Русенски младежи ще се докоснат до програмирането и блокчейн технологиите
Успешни професионалисти ще запознаят тийнейджърите с дигиталните технологии и с възможностите за кариера в сектора
-
Интервю
NFT e липсващият елемент в дигиталното изкуство (интервю)
Интервю с Калоян Тошев MZK, първия български артист с успешна NFT кампания
Анкета на деня
Доволни ли сте от стартъп финансирането по JEREMIE?
Производство и ремонт на авторадиатори Сливен
efbet
кърти чисти извозва софия
кърти чисти извозва
Онлайн казино Palms