Wyser, глобална компания за подбор на управленски кадри и висш мениджмънт, част от GI Group Holding, споделя, че очакванията на служителите към мениджмънта и собствениците на компании са се променили в следствие на безпрецедентните пандемични обстоятелства, в които бизнесът работи в продължение на няколко години.
Служителите трудно се ориентират в потока от информация и признават, че не са сигурни дали информацията, която получават от институции и различни източници е достоверна.
За първи път в историята по данни на Edelman* бизнесът и работодателите сe възприемат като най-достоверен източник на информация според 61% от интервюираните.
Данните*, свързани с очакванията на хората, показват още че
– 68% смятат, че изпълнителните директори трябва да се намесят, когато правителството не се справя със социалните проблеми;
– 66% смятат, че изпълнителните директори трябва да поемат инициативата вместо да чакат държавата да наложи необходима промяна;
– 65% смятат, че не само бордът на директорите, а и самите изпълнителни директори трябва да бъдат отговорни пред обществото.
Общественото мнение и това на служителите предполага мениджмънтът да предприема активни действия по важни и чувствителни за обществото теми; както и да има ясна позиция по наболели проблеми.
„Отговорността на бизнес лидерите е все по-голяма и намирането на мениджър за висока позиция в компанията надминава традиционните подходи по наемане на кандидат. Един от ангажиментите, който в Wyser отдавна поемаме например, е да изследваме и до колко кандидатът ще отговори на ценностите на компанията и пряко на екипа, който ще ръководи“ – споделя Ивелина Петкова, бизнес мениджър за България на Wyser executive search.
Кои са качествата, които бизнес лидерите – мениджмънт и собственици на компании трябва да притежават?
Освен да отговорят на социалните изисквания на служителите, да бъдат пример и активно да защитават своите и ангажиментите на компанията, съвременните бизнес мениджъри трябва да притежават и следните качества, за да извеждат успешно компании и екипи напред:
– Стратегическо мислене
– Целеполагане
– Анализиране и използване на данни
– Да използват силата на дигитализацията
– Мотивация
– Организираност и делегиране
– Разрешаване на конфликти
– Експериментална натура
– Екип на световно ниво