На 24 август в София се проведе един доста интересен тренинг на тема „Ефективен мърчандайзинг“. В тази връзка потърсихме организаторите от Бизнес школа Възраждане, да разкажат за себе си и за провежданите от школата обучения. Резултатът е публикуваното по-долу интервю със Снежанка Христова, която ни разказва за предимствата на ефективния мърчандайзинг в съвременния изпълнен с послания и разнообразни продукти свят.

ВЪПРОС: Бихте ли представили Бизнес школа Възраждане? С какво се занимава, с какво се отличава от другите обучителни организации?

ОТГОВОР: Бизнес школа „Възраждане“ е създадена по идея на Виктория Андреева на 25.06.2009г. с подкрепата на ръководството и настоятелството на Читалище „Възраждане“ в гр.София. Целта на школата е да предостави възможност за допълнително обучениие по различни програми, които развиват личностните качества на всеки човек.

Когато развиваме своите умения и качества можем да се възползваме от по-добра работа , по-добър прием от околните или да се научим да разбираме хората около нас като започнем от най-близките си.

Това ,което ни отличава от останалите школи е голямото желание и положителната енергия, с която водим обученията. Езикът на преподаване е достъпен и всичко научено теоретично се изпробва практически веднага. 

Характерни за провеждането на обученията са спокойната атмосфера, дружелюбното отношение и близкият контакт с лектора, което нашите участници усещат и споделят в обратната връзка в края на всяко обучения. Повечето от тях продължават контактите си и след това .

ВЪПРОС: Защо решихте да водите обучения по мърчандайзинг? С какво според вас тази маркетингова сфера е толкова важна за предприемачите?

ОТГОВОР: Занимавам се от 15 години с продажби и сключване на сделки .Винаги съм се интересувала от психологията в продажбите и какво още може да накара човек да си купи даден продукт. Когато има много стоки и услуги на пазара всичко е важно. Ефективният мърчандайзинг е страхотна възможност да накараме хората да видят и купят нашия продукт..

ВЪПРОС: Какви са основните предимства, които ефективният мърчандайзинг може да даде на един търговец?

ОТГОВОР: В съвременният свят съществува огромно количество производители, продавачи, дистрибутори на продукти и услуги. При това всяко предприятие е заинтересоано от развита и стабилна система на реализиране на продукта. Колкото по-добре е измислена стратегията за продажба, толкова повече продукция ще бъде реализирана, а следователно и повече печалба за компанията.

Мърчандайзингът представлява съвкупност от техники и методи на представяне на продукта в търговската зала  с цел  да се повлияе на поведението на клиента посредством представяне на подходящия продукт, на точното място и обкръжение, в точното  количество, при точното осветление и цветова гама.

ВЪПРОС: Мислите ли, че българските предприемачи използват оптимално предимствата на мърчандайзинга в свой бизнес?

ОТГОВОР: Българските предприемачи имат възможност да виждат и да ползват опита на големи чужди компании, търговски вериги в областта на мърчандайзинга. За  да се развиваме винаги може повече. Както казва Мечо пух „Колкото повече ,толкова повече ”

ВЪПРОС: А може ли този инструмент да помогне на малките и средни фирми да се конкурират успешно с големите?

ОТГОВОР: Изследователите в Америка установяват, че всяко трето решение за покупка, клиентите взимат в магазина. Решението да се купи без предварително намерение за това често възниква тогава, когато продуктът попада в полезрението на клиента. Една възможност за малките фирми, които нямат голям бюджет за реклама, е да поставят своя продукт до същия продукт – лидер на пазара. В този случай ще могат да се радват на по-високи обороти.

ВЪПРОС: Вашите лектори какъв опит имат в тази сфера?

ОТГОВОР: Лекторите ни имат опит в сферата на продажбите над 15 години . 

ВЪПРОС: Накрая – бихте ли разкрили някоя от тайните на успешния мърчандайзинг пред читателите на www.newbusiness.bg?

ОТГОВОР: Специално за читателите  на  www.newbusiness.bg ще издам някои тайни от курса по Ефективен Мърчандайзинг:

1. Уредетете разполагането на продукта в допълнителни ,  които да  стоят на линията на интензивния поток от клиенти.

2. Стремете се пространството за вашите продукти да е по-голямо от това на конкурента.

3. Привлечете допълнително внимание с помощта на ясни ценници, табличка – Разпродажба

4. Ефективно използвайте вътрешни рекламни материали. Поместени в точката на продажба позволяват увеличение на продажбата до 80%.

Изполвайте различни методи и хватки и техники  за да покажете продукта си. Ако клиента го види той ще го купи !

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *