Броят на българите, пазаруващи в Интернет повече от веднъж месечно се е увеличил близо два пъти само за една година и от 13 % през 2009-а до 22% към края на 2010 година. Това показва представително проучване, изготвено по поръчка на онлайн компанията Allegro Group. Около 54% от българите вече имат опит в пазаруването в мрежата, като седем на сто от потребителите правят пет или повече покупки на месец, а намалява броят на тези, които пазаруват само веднъж годишно.
Най-търсени са няколко типа стоки, предлагани в мрежата: детски дрехи, играчки и аксесоари, хранителни продукти, мебели и обзавеждане. Бързината на пазаруване се оказва от решаващо значение – хората предпочитат да купуват на момента, вместо да участват в търгове с наддаване. Он-лайн магазините са популярно място за пазаруване при 83 % от потребителите, като 58 % от купувачи у нас предпочитат местните Интернет магазини, а в 38% от случаите пазаруват и в международни сайтове. Характерно за поведението на българите е активното проучване на цени и сравняване на артикули в интернет с цел намиране на най-изгодното предложение.
Мъжете остават по-активни като онлайн купувачи. Близо четвърт от купувачите са на възраст между 36 и 45 години. В същото време 82% от хората, които пазаруват онлайн, ползват Интернет почти всеки ден, като 60% от тях са работещи, 4% са домакините, 4% са пенсионерите. Доходите на близо 13% от пазаруващите в интернет са между 1000 и 2000 лв.
Сред начините на разплащане онлайн най-предпочитана остава възможността за наложен платеж. Както и през 2009 г., кредитните карти се нареждат на второ място като възможност за плащане онлайн. Банковият превод е най-удобен за хората, които пазаруват няколко пъти годишно.
Пазаруването на стоки и услуги през мобилен телефон все още е рядкост. Класацията води групата на младите интернет потребители между 18 и 25 години, където процентът на отговорилите положително е 16 на сто. Нивото на доходите е в пряка връзка с пазаруването през мобилния телефон. Близо 15% от потребителите с приходи над 1000 лв. имат опит с подобна покупка, докато за хора с доходи между 500 и 1000 лв. процентът е 9 на сто. Процентът пада рязко при потребители с по-ниски доходи.