Винарна “Беса Валей” отчете 25% увеличение на продажбите на вътрешния пазар и 62% увеличение на износа. Производителите на бутиковите вина Enira са реализирали продажби от 130 000 бутилки на външните пазари и 90 000 бутилки на вътрешния.
Най-голям успех на външните пазари имат Enira Easy, Enira 2007, както и вината от най-високия клас – Enira Reserva. На първите места по внос на вината Enira се нареждат Китай (27 547 бутилки), Япония (27 400), Швейцария (13 081), Германия (12 960) и Великобритания (12 000). Добри резултати са отчетени и в Корея и Хонг Конг, където винарната стъпи за първи път през 2010 г. В същото време у нас най-голям обем на продажбите са реализирали Enira Easy, Enira Cabernet и Enira 2006.
Enira Easy и Enira Cabernet са сравнително нови продукти на „Беса Валей”. Enira Easy съдържа цялата дълбочина и богатство на сортa мерло, а Enira Cabernet, както показва и името му, е създадено от 100% каберне совиньон. Двете вина са по-леки от традиционните купажни вина, произвеждани от избата.
Изпълнителният директор на избата Ивайло Антонов си обяснява добрите резултати, както с високото качество на предлагания продукт, така и с активната дистрибуторска и маркетингова политика: “Не допускаме компромиси с качеството, което ни позволява да запазим стабилни позиции при вината от среден и висок ценови клас. Освен това през 2010 г. заложихме на по-широкото предлагане на вината в големите вериги супермаркети и във винените бутици.”
Ивайло Антонов остава оптимистичен за очакваните резултати през 2011 г. Според него, продажбите на вината с марка Enira ще достигнат до 430 000 бутилки в глобален мащаб.