Резултатите от проведеното проучване „Състояние на франчайз пазара в България“ ще бъде представено идната седмица. То е свързано с второто
издание на изложението за нов бизнес Franchising Expo 2010, което ще се проведе на 26 и 27 ноември в НДК.
Според анализът, за трета поредна година компаниите, които
предлагат на независими предприемачи да започнат франчайзинг бизнес се
увеличава с по над 70%. Подробности от изследването ще бъдат представени
от Светослав Билярски и Веселин Димитров от FRANCHISING.BG. В
пресконференцията ще участват още Иван Тодоров, франчайз мениджър на
Subway – франчайз №1 в света според Entrepreneur Magazine и Калин Ганев,
маркетинг директор на Еврофутбол – франчайзът с най-много работещи обекти
в България.
Посетителите на FRANCHISING EXPO 2010 ще могат да се запознаят с възможностите да
започнат собствен бизнес, които им предлагат над 60 международни и
български франчайз вериги. Входът за изложението е безплатен.
В първия дена на изложението ще се проведе и конференцията
„Франчайзинг Бизнес в България”, в която ще участват световни франчайз
специалисти и техни български колеги. Сред лекторите са Тони Фицпатрик –
член на Борда на директорите на Ирландската франчайз асоциация, Сотирис
Янакакис, магистър по франчайз право в Харвад и генерален директор на
Гръцката франчайз асоциация, д-р Катлин Мендел – Изпълнителен директор на
Унгарската франчайз асоциация, Веселин Венев – франчайз мениджър на
Адрес недвижими имоти. А също така и: Константин Антон – президент на
Румънската франчайз асоциация и първи вицепрезидент на Черноморската
франчайз федерация и изпълнителният директор на Action Couch г-н Дейвид
Холанд. Гостите на конференцията ще могат да получат отговор на основни
въпроси като „Как да превърна бизнеса си във франчайз верига”, „Как да
избера новия си бизнес”, „Как франчайзингът повишава финансовите
резултати” и много други. Акредитацията за конференцията е безплатна за
журналисти.
Франчайзингът е най-успешният бизнес модел на съвременния свят. Той
позволява на всеки да започне веднага собствен бизнес като ползва марката и
бизнес модела на доказала се франчайз верига. Той превръща малкия бизнес
в голям бизнес! Без франчайзинг McDonald’s щеше да си остане едно кафе в
Сан Бернардино, а KFC – лавка на гарата в Корбин, Тексас. Според
изследванията на Международната франчайзинг асоциация 82% от
започналите бизнес със закупуване на франчайз продължават да са на пазара
и след петата година. Със същото могат да се похвалят едва 20% от
независимите нови фирми. В момента 40% от всички продажби на дребно в
САЩ се реализират от франчайз обекти. Като прогнозата е, че през 2035 г, над
50% от всички продукти и услуги в световен мащаб ще се продават на принципа
на франчайзинга.