Проекти, реализирани в българските училища 137 СОУ „Ангел Кънчев“, гр. София и Основно училище „Райно Попович“, гр. Карлово, бяха представени на IX форум „Партньори в познанието“, организиран от технологичния гигант Майкрософт, научи Teenews.eu от компанията. От 20-ти до 22-ри март 250 учители-новатори и образователни лидери от цяла Европа се събраха на форума, който се провежда в португалската столица Лисабон, в рамките на европейска седмица на електронните умения (European eSkills Week).
По време на IX европейски форум „Партньори в позанието“ бяха представени над 80 иновативни образователни проекти, които се състезаваха в категориите: Сътрудничество; Критично мислене; Образование извън пределите на класната стая; Използване на най-съвременните технологии в образователния процес; Учителят – новатор и двигател на промяната; Избор на образователната общност. Ето и повече инфо за двата български проекта:
tagCARE (Children Achievement Responsibility Environment) се реализира в 137 СОУ „Ангел Кънчев“, гр. София от Десислава Миленкова, начален учител и Даниелина Антонова, учител по ИТ. Проектът създава отговорно отношение към околната среда и помага да се осъзнае важността, която имат различните природни ресурси за запазване равновесието на Земята. В същото време, разнообразното използване на иновативни ресурси подпомага развитието на компетентностите на 21-ви век – ИКТ умения и умения за работа в екип, инициативност, критично мислене, креативност. В центъра на всички дейности в училището са децата.
“Темата на проекта и правилното използване на технологиите в него са актуални не само за страната ни, а и за света. Споделянето им на Европейския форум в Лисабон е поредното предизвикателство за българското образование, което ни поставя сред водещите в Европа“ – коментира г-жа Мариана Закова, директор на 137 СОУ „Ангел Кънчев”.
We KINECTing History е проект, който се реализира в Основно училище „Райно Попович“, гр. Карлово от Величка Дафчева, учител по ИТ и Зорница Петрова, училищен психолог. Проектът е насочен към деца от шести клас, за които българският не е майчин език.
„Нашата цел е да мотивираме децата да учат, като придадем интерактивност на учебната дисциплина История. Чрез технологиите ние поставяме децата в ситуации, в които те сами управляват посоката на обучение, като учителите само им задават правилата. Активното ангажиране на учениците, принадлежащи към малцинствени групи и произхождащи от социална среда, в която образованието не се разглежда като ценност, е предизвикателство, пред което сме изправени не само ние в Карлово, но и световната образователна общност“ – коментира Зорница Петрова.