Люба Спасова

Имате нужда от подходящ технически инженер по продажбите, който да развие международния ви бизнес в съседна Сърбия, или пък достатъчно компетентен онлайн маркетинг мениджър, който да проучи пазара в Турция, където възнамерявате да разширите дейността си? При това ще е добре не само да разбират от работата си, но и да са местни хора, за да са запознати с особеностите на тамошните пазари.

На първо четене, мисията може и да изглежда невъзможна, но в Интернет отдавна съществува пространство, което предлага цял куп възможности за подбор на персонал от цял свят. Нарича се

The Network

и е най-голямата международна организация, обединяваща водещите кариерни сайтове в над 100 страни по света. България също е сред тях и се представлява от онлайн трудовата борса Jobs.bg (www.jobs.bg). В резултат на осъщественото партньорство компании от различни страни публикуват на българския сайт своите свободни позиции, отворени за кандидати от България, а родните фирми получават достъп до партньорската мрежа на The Network и могат бързо и лесно да търсят чуждестранни служители. По покана на Jobs.bg мениджърите на водещи международни сайтове за подбор на персонал се събраха у нас на 10 и 11 септември, за да обсъдят проблемите на глобалния трудов пазар. А NewBusiness.bg се възползва от възможността да ви представи не само мрежата, но и по-големите й членове в световен мащаб.

The Network е създадена през 2002 г., когато в състава й влизат едва шест сайта за подбор на персонал. Понастоящем си партнира с 50 компании от 160 държави по целия свят, които притежават общо 36 водещи онлайн трудови борси, оторизирани да работят в 102 страни. В базата данни на The Network има повече от

9.1 милиона CV-та,

които са на разположение на 12.3 млн. регистрирани потребители (работодатели и търсещи работа), имащи достъп до около 700 хил. предложения за работа. Не случайно всеки месец на интернет страницата й се генерира трафик от над 45 милиона уникални посещения (по данни на глобалния лидер в дигиталния маркетинг comScore). Основните предимства за работодателите са, че при търсенето и наемането на персонал не им се налага да се съобразяват с различията във валутите, цените на услугите в отделните страни, дори часовите зони. Бизнесът работи със стандартни договори за наемане на служители (без да се съобразява с изискванията в различните държави), заплаща една и съща цена в една и съща валута (евро), получава еднакво ниво на обслужване по всяко време на денонощието. Срещу съответното заплащане обявите остават в мрежата в продължение на месец. Услугата е най-евтина в Черна гора и Сърбия, където работодателите плащат по 31 евро (в Индия цената е 50 евро, а в Румъния малко по-висока – 69 евро), а най-скъпо е в Швеция (801 евро), Норвегия (793 евро), Франция (690 евро) и Белгия (778 eвро). Освен това клиентите могат да управляват от едно място всички работни позиции и бюджетите си за тях. „Например, мениджър „Човешки ресурси“ в дадена компания в Европа може да купува работни позиции от едно място за всички държави от Стария континент“, обясни Пиер-Емануел Дерикс (Pierre-Emmanuel Derriks), международен бизнес директор на The Network. Затова експертите в мрежата търсят най-силните играчи (кариерни сайтове) на отделните пазари и държат да работят с тях. По известните й партньори са Yahoo!HotJobs(САЩ), Totaljobs.com  (Великобритания), StepStone (Германия), Workopolis.com (Канада), Cardemploi.fr (Франция), Kariyer.net (Турция),  HH.ru (Русия), Naukri.com (Индия) и много други. А ето с какво могат да са ви полезни някои от тях.

StepStone – www.stepstone.com
Сайтът на StepStone е един от основателите на The Network и разполага с една от най-развитите мрежи за подбор на персонал в света. Присъства в много европейски държави (Австрия, Белгия, Германия, Италия, Люксембург, Холандия, Португалия), но най-вече в скандинавските страни (Дания, Норвегия, Швеция). През 2008 г. сайтът е бил използван от над осем хиляди компании от цял свят и разполага с около 40 хил. различни обяви за робота. Характерно за него е, че не използва широкия пазар, а се фокусира върху определени групи – студенти и завършващи обучение, инженери и ИТ специалисти, финансисти и консултанти, фармацевти и медици, HR и маркетинг мениджъри и високи управленски позиции. Занимава се също с предлагане на софтуер за набиране на персонал. Част от клиентите му са известни немски корпорации, като Daimler, Dr.Oetker, BOSCH и Deutsche Telekom.

Totaljobs, Великобритания – www.totaljobs.uk
Totaljobs.com е водещият кариерен сайт във Великобритания. Има над 1.8 млн. уникални посетители месечно и повече от 150 хил. позиции от около 4000 компании. В базата си данни страницата разполага с 900 хил. CV-та, а всеки месец за работа през него кандидатстват над 800 хил. души. Порталът се стреми да публикува всички свободни позиции, обявени от агенциите по заетостта, затова покрива 30 различни сектора с около 150 хил. незаети работни места. Компанията провежда активен онлайн маркетинг и непрекъснато предлага на клиентите си нови услуги – например, видео към обявите за работа. Организира и виртуални пазари. Много успешна е услугата jobs by email – когато даден работодател публикува обява, срещу цена от 150 евро тя се разпраща на точно 500 кандидати, които напълно отговарят на профила.

Jobs.ch – www.jobs.ch
Jobs.ch е друг от големите основателите на мрежата The Network. Сайтът стартира през 1998 г. и е най-популярният сайт за кариера и образование в Швейцария с над 1.5 млн. посещения месечно. Публикува около 30 хил. работни позиции онлайн, по-голямата част от които са за компютърни специалисти, инженери и офис мениджъри. Доста привлекателна услуга за фирмите е възможността да качат на сайта собственото си лого, сами да поставят рейтинг на обявите си или да ги публикуват в специални категории.

Adenclassifieds, Франция – www.keljob.com и www.cadremploi.fr
Компанията Adenclassifieds е лидер на пазара за подбор на персонал във Франция и работи с два бранда. Keljob.com е сайт за онлайн набиране на персонал, където се публикуват позиции за кандидати с общ профил. Порталът cadremploi.fr пък е специализиран само за високи мениджърски позиции. В архивът му има над 2 млн. автобиографии, а годишно публикува около 100 хил. свободни позиции. Освен да качат обявите си онлайн, работодателите получават достъп и до базата данни със CV-та на всички кандидати за работа. При нужда могат да разчитат дори на съвети и консултации за изграждане имиджа на компанията. Предлага им се също софтуер, които помага на специалистите по човешки ресурси да избират най-подходящите кандидати.

HeadHunter, Русия – www.hh.ru
Порталът присъства на пазара от 2000 г. и е най-големият сайт за онлайн обяви за работа в Русия. Ежедневно публикува по 40 хил. свободни позиции, а в базата данни от CV-та има над 2.8 млн. резюмета. Освен агенции за подбор на персонал клиенти на HeadHunter са и над 70 хил. компании в цял свят. Порталът е част от Headhunt Group, който разполага с офиси също в Украйна, Казахстан, балтийските републики и Израел.

Workopolis, Канада – www.workopolis.com
Workopolis е най-голямата онлайн трудова борса в Канада и е безспорен лидер на пазара със 75 хил. публикувани работни позиции. Компанията е основана през 2001-а, има офиси в осем града в Канада и става член на The Network през 2008 година. Основният бизнес на Workopolis е публикуването на онлайн обяви и поддържането на база данни от подробни автобиографии. От компанията посочват, че това никак не е лесна задача, защото канадците трудно предоставят лична информация. Затова на сайта има около 5 млн. регистрации, но едва 2 млн. пълни CV-та. Workopolis предлага на клиентите си също банери, възможност за създаване на микросайтове и за провеждане на различни кампании за подбор на персонал.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *