Търговският сектор е водещ по внедряване на CRM технологията у нас

Най-много реализирани CRM (Customer Relationship Management) проекти в България има в търговския сектор, това сочи проучване на пазара, направено от независимата агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. Данните бяха представени по време на конференцията „Управление на търговските екипи, мърчандайзинг и дистрибуция. Бизнесът говори за бизнеса!“, организирана от консултантска компания Balkan Services, съвместно с Microsoft България.

Събитието се състоя на 22 март 2016 г. в Новотел София. В рамките на форума бяха засегнати актуални теми, свързани с избора на CRM решение и неговото успешно внедряване. В конференцията взеха участие както професионалистите от Balkan Services и Microsoft България, така и потребители на софтуерната система Microsoft Dynamics CRM. Представители на брандовете Unilever Food Solutions и млечни продукти Боженци представиха реални CRM проекти и разказаха от първа ръка с какви предизвикателства може да бъде съпроводено внедряването на решението и какви са ползите от него.

Данните, представени на конференцията, показват още редица интересни факти за използването на CRM приложения у нас. Според анализаторът Людмил Стойчев, реален старт на пазара на CRM системи в България е поставен през 2001 година, като от тогава до днес такива са внедрени в 17 от 18-те активни индустрии в страната. Броят на вендорите, продали CRM приложения у нас е 38, а общият брой на интеграторите наближава 70.

По време на конференцията бяха обсъдени още основни въпроси, които пряко интересуват бизнес потребителите – кога ни трябва CRM система, какво включва целият процес по внедряване и нужен ли ни е Project management. Консултантите от Balkan Services засегнаха актуалната тема за измерване ефективността на един CRM проект и определяне дали той е успешен.

„Вече наблюдаваме нарастващ интерес от страна на бизнеса към мобилните CRM приложения и облачните технологии“, това каза Христина Димитрова, Head of CRM Department & Business Development, Balkan Services. Тя сподели още, че моментът между покупката и внедряването на решението е ключов. Тогава си отговаряме на въпроса „За какво плащам?“

„Важно е всички, които ползват CRM системата да са доволни и да вярват, че тя им помага да работят по-добре. Работата на интегратора е да направи нейното използване възможно най-лесно и удобно“, сподели Милен Манчев, Microsoft Business Solutions Lead, Microsoft Bulgaria.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *