Световното по футбол разтърси и електронните магазини

Световното първенство по футбол повишава не само количеството изпита бира, но се усеща съществено и в броя на онлайн покупките. Всеки десети пазаруващ онлайн избира техника от електронните магазини във връзка с футболното първенство. Tова бе разкрито в неотдавнашно проучване, направено от Pazaruvaj.com. Пазарният лидер в сравняването на цени отчете запазване на покупателните тенденции за летния сезон: най-горещите стоки са климатичните системи и басейните, както и вентилаторите и градинската техника. В останалите страни-партньори с портали за сравняне на цени, в момента най-голямо е търсенето на градински тримери и училищни пособия.
Според скорошно проучване на Pazaruvaj.com футболното първенство има голямо влияние върху оборота на стоките онлайн. През последните три месеца всеки десети от онлайн купувачите, които са планирали да закупят електроника са го направили непосредствено преди световното първенство по футбол, поради очакваните намаления и отстъпки за тези продукти.
През лятото готовността за харчене не спира само до футбола, но засяга и дейностите в градината. Между юни и август търсенето на електрически косачки е два пъти повече от обикновено, а популярността на градинските басейни е дори пет пъти по-голяма в сравнение с останалите сезони. Съзнателна е и подготовката за лятната жега: два пъти се е увеличило и търсенето на климатични системи. Най-популярната спортна стока все още е велосипедът, като скокът в търсенето през летния период е около 200 процента. Pazaruvaj.com подкрепя онлайн купувачите за откриването на най-добрите летни цени със специална тематична подстраница, където могат да бъдат намерени полезни информация не само на футболна тема, но и интересни евтини предложения за лятната ваканция и предстоящите почивки.
„Според нашето проучване за две трети от хората качеството е доста силен фактор при избора, но при конкретната покупка все пак цената е решаващата“, поясни Константин Михайлов, Сайтов мениджър на Pazaruvaj.com.
Жените правят покупки с по-ниска стойност, мъжете взимат решение за по-скъпите стоки
Колкото е по-висока цената, толкова по-вероятно е решението да бъде взето от мъже. Проведеното проучване установи, че с увеличаване на размера на сумата, изразходвана за покупки, ролята и влиянието на жените постепенно намалява. Въпреки че решението за закупуване на MP3-плейър се прави предимно от жени, решението за покупка на LCD-телевизор на стойност повече от 1000 лв. се взима обикновено от мъже.

В Източна Европа банските, градинския тример и училищните пособия са най-търсените летни стоки.
Изследването обхваща също и очакваните тенденции в продажбите в няколко източно-европейски страни: докато у нас вниманието е насочено към футболното първенство и организиране на почивката, в северната ни съседка Румъния тече трескава подготовка за училище. Продажбите на училищни пособия са скочили 3 пъти през лятото. Разбира се и там няма да пропуснат да отидат на плаж: интересът към плажните кърпи е четири пъти по-голям. В Унгария търсенето на климатични устройства също се е увеличило два пъти. Освен за свежестта в къщи, унгарците се грижат за перфектния ред в градината: търсенето на градински тримери нараства особено през този сезон. В Турция пък залагат на чистотата – през лятото след климатичните устройства най-често се търсят прахосмукачки и миялни машини. Резултатите от зимното романтично гушкане също могат да се забележат: детските колички сега отчитат най-големия оборот.

Засилва се и интересът към сайтовете за футболни прогнози ЕФБЕТ и други подобни платформи.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *