Компанията за банкови и финансови технологии „Сирма Бизнес Консултинг“ АД (СирмаБК) разработи чатбот (chatbot) за банкови услуги. Той представлява интелигентна програма, която може да комуникира с клиентите на банките чрез стандартните онлайн канали за съобщения (Skype, Facebook, Viber и др.), предоставяйки им лесен достъп до информация и услуги. Голямото предимство на решението, разработено от СирмаБК, е че не се ограничава до определен чат канал и покрива всички широко познати канали, използвани от потребителите. В своята стратегия компанията предвижда да интегрира работата на WitBank с голяма част от разработените от нея продукти като SCARDS (система за управление на карти) и WeBank (система за многоканални услуги за крайни клиенти).

През последните месеци чатботовете навлизат изключително бързо в банковата сфера и все повече банки от Америка до Азия въвеждат такива приложения. Очакванията са много скоро те да автоматизират голяма част от ежедневните задачи в този сегмент. За клиентите на банките това означава, че ще могат да извършват плащания или други банкови услуги много по-лесно и удобно, чрез обикновена комуникация в предпочитания от тях онлайн канал, с който са свикнали. Без да се налага да отварят съответната платформа за онлайн банкиране. Достъпът, разбира се, ще се осъществява след съответната оторизация и е напълно защитен.

Чатботът или WitBank представлява един алтернативен начин за комуникация с клиентите, който предоставя на всички финансови институции много нови възможности. Той е интерактивен, автоматизиран и защитен, и може значително да оптимизира работата на отделите по поддръжка, както и да подобри клиентското обслужване. Ботът се самообучава и може да изпълнява команди, дадени на разговорен език. В допълнение включва възможност клиентите да му поставят рейтинг и да изразяват “емоция” чрез емотикони, както и редица други функционалности“ – посочва Цветомир Досков, изпълнителен директор на „Сирма Бизнес Консултинг“.

Сред предимствата на WitBank са многоплатформеност (достъпен е за всички актуални операционни системи и размери на екрана), лесна и бърза употреба и не е необходимо клиентът да инсталира отделно приложение или да ползва определен потребителски интерфейс. Внедряването и интеграцията му са достъпни, като амбицията на компанията е в близко бъдеще да предоставя решението като стандартна функционалност за своите продукти.

 

В момента новият чатбот се тества и в началото на 2017 г. се очаква да заработи при първия клиент на СирмаБК. Компанията планира да го предлага на банки и други организации, както в България, така и в чужбина, под формата на white label, брандирано от тях. „Сирма Бизнес Консултинг“ АД е част от „Сирма Груп Холдинг“ АД, която наскоро успешно приключи кампанията си за първоначално публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ-София).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *