Българската софтуерна компания Сирма Бизнес Консултинг (http://www.sirmabc.com/) пусна обновена версия на своята система за управление на плащанията UBX Payment Portal, насочена към банки и финансови организации. Решението е създадено в съответствие с всички български и международни стандарти в сектора, а с обновленията, то покрива и новите изисквания, наложени на компаниите с промените в Закона за платежните услуги и платежните системи, както и в Наредба 3 на БНБ, които влязоха в сила от 1 ноември 2009 г. Системата е първата у нас, която отразява новите регулаторни изисквания. Сирма Бизнес Консултинг, която е част от Сирма Груп Холдинг (http://www.sirma.bg/), предлага на всички финансови организации възможност за много бърза интеграция (до 30 работни дни), при отложени плащания или при плащане на абонаментна такса. Наредба №3 на БНБ „За условията и реда за изпълнение на платежни операции и за използване на платежни инструменти“ дефинира правата и задълженията на институциите, които осъществяват трансфер на пари.
„Дългогодишният ни опит и експертиза от работата ни с банкови институции, включително внедряването на специализирани софтуерни продукти, предоставянето на мениджъри на проекти и провеждането на обучения, позволява на нашия екип да реагира бързо на регулаторните промени, предлагайки първото българско решение, отговарящо на новите изисквания в сектора. Готови сме да осъществим експресно внедряване на UBX Payment Portal, при отложено плащане, за да обезпечим навременното покриване на новите регулаторни норми от страна на нашите клиенти“ – заяви Цветомир Досков, Изпълнителен директор на Сирма Бизнес Консултинг.
Решението UBX Payment Portal System вече е инсталирано и работи в Allianz Банк България. То включва функционалности за управление на логическите и физически интерфейси, за връзка със SEPA, BISERA7, BISERA6, RINGS, SWIFT и SEBRA, проследяване статуса на всяко платежно нареждане, наблюдаване в реално време на състоянието на сметката за сетълмент на банката, проследяване състоянието на платежния процес, ликвидността и платежните потоци. Освен това системата регистрира, обработва, трансформира и транспортира платежни инструкции и съобщения до BISERA7 и SEPA, съгласно правилата и процедурите на ISO-20022. Друга функция на UBX Payment Portal System е генерирането на справки и архив на обработените и отхвърлени платежните инструкции.
UBX Payment Portal улеснява следенето и равнението на междубанковите разчети на централите с клоновете, позволява лесния достъп до информация за състоянието на клиентска сметка и платежните инструкции към нея, както и конвертирането й в SWIFT, ISO 200022 или договорен с банката формат. Сред предимствата му са също поддръжката на регистър с банки – участнички в SEPA, както и автоматичното разпознаване по зададени правила и извличане на съобщения от основната банкова система.
UBX Payment Portal представлява централизирана система, работеща на ниво централа, която се настройва към комуникационна среда на банката. Решението се реализира чрез класическа n-tier архитектура, посредством Oracle10g Database и J2EE (JSF). Администрирането и управлението на системата се осъществяват чрез уеб интерфейс. UBX Payment Portal включва интерфейси към BISERA 7 (ISO-20022), RINGS (SWIFT), BISERA 6, CENTRAL DEPOZITAR, SEBRA, към НОИ, както и към вътрешните информационни системи на банката.
За СБК
Сирма Бизнес Консултинг (http://www.sirmabc.com/) е специализирана в предоставянето на водещи ИТ решения за целия спектър на банковите и финансови операции, включително основни банкови системи, банкиране на дребно, регулаторна обезпеченост и управление на риска, като освен това предоставя услуги по внедряване и консултации. Компанията си сътрудничи активно с водещите фирми в бранша и е основен партньор на Балканския полуостров на Oracle Financial Services (i-flex Solutions). Екипът на Сирма Бизнес Консултинг е участвал в многобройни внедрявания на почти всички континенти, а работата му се отличава с ангажираност към проблемите на клиентите, комбинирайки иновативен подход и изпитани технологии.