НЕ ПРОПУСКАЙ
20 май 2025, вт

Бостънската фирма за реклама от „уста на уста“ BzzAgent беше придобита от Tesco за сумата от 60 млн. щ. долара. Компаниите анонсираха сделката преди броени часове в САЩ, но без да разкриват подробности около нейните условия.

Интересното при BzzAgent е нейният оригинален бизнес модел. Компанията разполага с мрежа от около 800 000 агенти, които се съревновават за правото да използват различни безплатни продукти или такива, на по-ниска цена. Срещу това те поемат ангажимента да ги рекламират сред своите познати или чрез различни онлайн канали. При това, колкото повече един агент е популяризирал предишни продукти, толкова по-голям шанс има той да получи достъп до нови.

Компанията е създадена през 2001 г., но сериозното й развитие започва едва три години по-късно, когато успява да си осигури финансиране от бизнес ангели в размер на 750 000 щ. долара. През 2006 г. тя провежда втори „рунд“ по привличане на рискови инвестиции и получава 13.8 млн. щ. долара от фондовете General Catalyst и Flybridge. Към момента разполага с 64 служителя на пълно работно време и още 200 администратори на мрежата от Buzz – агенти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *