За да се развива успешно един онлайн бизнес и за да получи той своя шанс да просъществува във времето, създаването на уебсайт е първата крачка, но тя съвсем не е достатъчна.
Може да създадете чудесен магазин или информационен сайт, може да сте откровени и да описвате най-точно и с подробности своя продукт, услуга или мисия, но това няма да достигне до никой без нужната за това оптимизация.
В края на деветдесетте години и в началото на новото хилядолетие конкуренцията беше несъизмеримо по-малка, а уебсайтовете се индексираха лесно и без проблем. Тогава нямаше нужда (поне в повечето случаи) от някакви допълнителни усилия.
Кога можем и без оптимизация
Ако целта на вашия бизнес не е в интернет, а единствената цел на вашия сайт е просто за да отбележите своето присъствие някъде там в мрежата, тогава можете и без оптимизация.
Това важи главно за бизнеси, които не използват своите уебсайтове за да реализират каквато и да е печалба, а просто за да кажат нещо за себе си и за своята мисия в обществото.
В този случай оптимизацията не е толкова наложителна, защото не се разчита на онлайн присъствието за да се привлекат клиенти или за да се реализират продажби. Във всички останали случаи, обаче, тя е от голямо значение.
Оптимизация посредством SEO копирайтинг
През последните години един от най-устойчивите методи за оптимизация на уебсайт се оказа така нареченият SEO копирайтинг. В този случай, вместо да инвестирате в реклама, вие инвестирате в създаването на качествено съдържание, чрез което да достигнете до потребителите.
Текстовете, ако са полезни и ако помагат за решаването на даден проблем, могат да изстрелят бизнеса ви доста високо в резултатите на търсачката, при това устойчиво и с тенденция да се задържите там.
Някои от най-добрите оптимизатори в страната (вижте например IdeaMAX.eu) използват тази стратегия вече от много години и те могат да потвърдят, че резултатите се виждат ясно, тъй като са се утвърдили във времето.
Самият SEO копирайтинг може да бъде насочен към клиентите ви основно по два начина – директно от вашия сайт (ако съдържанието се публикува в него) или индиректно (това става чрез други канали, чрез които се рекламират и описват ваши постижения, продукти и специалисти).