Семейните фирми по света са уверени за своето бъдеще, но много от тях не правят достатъчно, за да се подготвят за бъдещето, показва проучване на  Price waterhouse coopers, проведено в периода 26 май-17 август тази година сред около 1600 ръководители на семеен бизнес, опериращи в 15 отрасъла, в 35 страни.

Въпреки че голям брой семейни фирми отбелязват увеличение в търсенето на предлаганите  ото тях продукти и услуги през последните 12 месеца (32% отчитат скромен ръст, а 16% – значителен), 34% отбелязват намаляване на търсенето.

Все пак въпреки влиянието на икономическата криза повечето семейни фирми са уверени за бъдещето си. Около 60% възнамеряват да разширят своя бизнес през идните 12 месеца, а 56% са настроени позитивно за това как ще се развива техният пазар през следващата година. 95% от участниците в проучването са до известна степен или много уверени, че техните фирми могат да се конкурират ефективно с лидерите на техния пазарен сектор.

Един от най-големите рискове пред семейния бизнес е преходът от едно поколение към следващото. 27% от участниците в проучването съобщават, че очакват промяна в ръководството на техния бизнес през идните пет години, като 53% от тези фирми очакват бизнесът да остане в семейството. Въпреки това 48% от всички фирми нямат приемствен план, а от тези, които имат приемствен план, само 50% са решили кой ще поеме ръководния пост.

Цялото проучване можете да видите на 

http://www.pwc.com/gx/en/pwc-family-business-survey/data.jhtml

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *