НЕ ПРОПУСКАЙ
18 май 2025, нд

Семейните фирми по света са уверени за своето бъдеще, но много от тях не правят достатъчно, за да се подготвят за бъдещето, показва проучване на  Price waterhouse coopers, проведено в периода 26 май-17 август тази година сред около 1600 ръководители на семеен бизнес, опериращи в 15 отрасъла, в 35 страни.

Въпреки че голям брой семейни фирми отбелязват увеличение в търсенето на предлаганите  ото тях продукти и услуги през последните 12 месеца (32% отчитат скромен ръст, а 16% – значителен), 34% отбелязват намаляване на търсенето.

Все пак въпреки влиянието на икономическата криза повечето семейни фирми са уверени за бъдещето си. Около 60% възнамеряват да разширят своя бизнес през идните 12 месеца, а 56% са настроени позитивно за това как ще се развива техният пазар през следващата година. 95% от участниците в проучването са до известна степен или много уверени, че техните фирми могат да се конкурират ефективно с лидерите на техния пазарен сектор.

Един от най-големите рискове пред семейния бизнес е преходът от едно поколение към следващото. 27% от участниците в проучването съобщават, че очакват промяна в ръководството на техния бизнес през идните пет години, като 53% от тези фирми очакват бизнесът да остане в семейството. Въпреки това 48% от всички фирми нямат приемствен план, а от тези, които имат приемствен план, само 50% са решили кой ще поеме ръководния пост.

Цялото проучване можете да видите на 

http://www.pwc.com/gx/en/pwc-family-business-survey/data.jhtml

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *