Анализаторите на интернет пазара днес са по-разединени от всякога по въпроса дали си струва точно сега да започваме бизнес, създавайки нова онлайн социална мрежа. От една страна доминацията на Facebook е абсолютна и трудно можем да си представим как някой може да победи проекта на Марк, подплатен с парите на Бил Гейтс и много други инвеститори.
От друга страна обаче успехът на бизнес социалния сайт LinkedIn на борсата преди седмици показа, че може би все още има място за нишови проекти, които целят да достигнат до специфични общности. Именно на тази карта залага компанията RunKeeper, която е решила да създаде нещо като „Facebook за спорт“.
Тя е основана преди три години и стартира с едно обикновено iPhone приложение, създадено за да помага на хората, които практикуват джогинг и фитнес да проследяват, измерват и анализират по-добре своите спортни активности, както и в крайна сметка да ги подобряват. От тогава до сега RunKeeper е натрупал 6 милиона потребители.
Днес услугата е интегрирана с разнообразни устройства и аксесоари, а компанията тръгва уверено по пътя на социалните мрежи, създавайки нови опции за споделяне и дори отворена среда за разработка на приложения от външни екипи. Припомняме, че именно възможността за писане на приложения от независими разработчици позволи на Facebook да заеме лидерската позиция на пазара, задминавайки MySpace и всички останали конкуренти.
Сред партньорите на RunKeeper вече можем да открием имената на FourSquare, Zeo, Withings, Polar, Wahoo и BodyMedia, и броят им се увеличава. Екипът ни ще следи развитието на компанията отблизо и скоро можете да очаквате още новини.