Асоциацията за мобилен маркетинг (Mobile Marketing Association) публикува пътеводител, описващ как да включим мобилните приложения в цялостната маркетингова стратегия на една компания. Рекламните мобилни приложения са една все още недостатъчно използвана ниша от разработчиците, в сравнение със създаването на къстъмизирани услуги за мобилни продажби, за достъп до фирмените информационни системи, както и разработката на собствени брандирани продукти за крайните потребители.
Документът е насочен към рекламни и ПР агенции, мениджъри по маркетинг комуникации, както и бизнес ръководители от всички нива. Той описва в детайли различните възможности за комбиниране на мобилните приложения с мобилните уеб сайтове, с цел създаване на по-ефективни рекламни кампании.
Според асоциацията, 34% от американските собственици на клетъчни телефони изплзват приложения на тях, а 36% работят с мобилните браузъри и това представлява добра основа за маркетингови кампании. Бързото популяризиране на таблетите с техните по-широки екрани и по-богати мултимедийни функции също създава нови възможности пред рекламните отдели.