Избрали сте грешния път ако нещата не са забавни. И вероятно не сте поели достатъчно риск, ако нещата не са трудни и непосилни понякога. Това са думи на Marc Benioff – един от основателите на SalesForce.

Според сайта предоставящ ресурси за предприемачи изграждащи компании Generation-Y startup – Единствено успеха е от значение за стартиращите компании и младите предприемачи. Твърде вероятно е много от вас да са били на семинари или конференции за стартиращи предприемачи. Вече такива събития все по-често започнаха да се случват и в България. StartUP конференциите и тези на Start IT Smart са отлични примери за популяризирането на успеха на стартиращите предприемачи. Целта на тези семинари е именно да вдъхновяват изтъквайки редица факти и събития за това колко добре е да си млад бизнесмен, да имаш собствен бизнес, силата и волята да управляваш живота си, а защо не и да промениш света следвайки добрите примери (справка героите от популярния филм Social Network).

Именно това е и причината поради която на въпросните пресконференции се изнасят почти изцяло положителна информация за стартиращите предприемачи. На страниците на NewBusiness.bg не еднократно сме писали, че всичко това е много риското, защото не всички компании или основатели на такива стават мултимилионни бизнеси. Въпреки това именно историите за успех привличат младите студенти да възприемат тази информация и да я направят съставна част от тяхното възприятие за това как трябва да правят бизнес. И помислете реално колко хора се захващат с дадено начинание ако не смятат че то ще завърши успешно?

Сред многото речи става ясно че в бизнеса провалите са част от живота. Изключително лесно е да се фалира веднъж. Следващият път ще ви бъде по-трудно но не и невъзможно. И както някои взимат листовките за КАТ не от първия път, така и много успешни бизнесмени могат да се провалят многократно преди да реализират идеята си и да имат собствен печеливш бизнес. Как се получава? Те не се отказват. Падат и стават, докато се научат да тичат, за да спечелят състезанието, където и останалите играчи падат и стават докато се научат да бъдат конкурентно способни. Know-how се изгражда с опита, а той се придобива чрез грешките и научените благодарение на тях уроци за бизнеса.

Съществуват и късметлии които успяват от първия път и на тях са посветени много филми, биографични книги и какво ли още не. Важното в случая с фалитите е като се случат да имаш силата да разбереш какво ги е причинило и да го изпозваш като предимство следащият път. Както бебето се учи да живее, така и предприемачите се учат да печелят.
Тази тема е обсъждана многократно но продължава да бъде интересна защото предприемачите които се провалят в началните си опити, впоследствие успяват доста бързо да възстановят позициите си, и дори да задминат тези, които никога не са се проваляли. Има и изследвания къде се посочва, че успелите предприемачи е твърдо вероятно да успеят отново. Пресен пример в това отношение е напускането на един от създателите на Facebook играта FarmVille, създал нова компания в съвсем различна сфера. Защо го прави, защо не се развива в същата сфера, в бизнес среда която познава? Едва ли става въпрос за печеленето на пари. По-скоро желанието да изследва нови ниши, да създаде продукт, който успешно да запълни дадена празнина и да бъде полезен на хората го води по този път. А фактът че не се страхува да рискува и желанието и новата му компания да бъде успешна допълнително ще му помогнат да преодолее трудностите пред които предстои да се изправи.

Изглежда за някои хора не е ок да се провалят за да направят нещо полезно. Те могат да го правят дори и когато са успешни. Стартирането на бизнес или изграждането на нова компания от нулата може да се окаже трудно занимание, но това едва ли е проблем за хората носещи духа на пионери. Това че 9 от 10 фирми се провалят, не значи че вие няма да сте сред останалите 10 процента. Предприемачите разполагащи с позитивна нагласа, които са доказани оптимисти имат много по голям шанс да успеят отколкото песимистите, особено подкрепяни и от песимистични бизнес ангели. Именно и затова успеха е основният измерител за една компания. Не са приходите, печалбата, методите на управление или харизмата на ръководителите и. Успехът е това което привлича и задържа хората да се справят с ежедневните трудности на бизнеса, да се доказват постоянно и да продължават да вървят напред!

Затова пожелаваме на нашите читатели безкрайни успехи в личен и професионален план и през новата 2011 година!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *