Въпреки че социалният браузър RockMelt за сега има едва няколко стотин хиляди потребители (цифра, несъизмерима с показателите на Firefox, Internet Explorer и Chrome), неговите създатели преди броени часове обявиха, че са успели да привлекат рискови инвестиции в размер на 30 млн. щ. долара за развитието на проекта.
Сумата сама по себе си е голяма за подобен недоказал се стартиращ бизнес, но това, което прави още по-голямо впечатление са имената на фондовете, които влагат пари в браузъра. Сред тях са Accel Partners, Andreessen Horowitz, Khosla Ventures, както и неинституционалните инвеститори Рон Конуей и Бил Кемпбъл. Това са имена, придобили почти легендарен статут в американските инвестиционни среди и помогнали за старта на не един и два успешни проекта, включително Facebook, Twitter, Groupon и Zinga.
Какво намират тези гурута на рисковия капитал в браузър, оптимизиран за социални мрежи, като RockMelt? Едната възможна причина е в слуховете за интерес към програмата от страна на Facebook. Евентуално придобиване от страна на гиганта наистина би възвърнало парите, вложени от venture – фондовете. Тук си струва да споменем, че представители на инвеститорите – Марк Андрийсън (Andreessen Horowitz) и Джим Брейър (Accel Partners) са и членове на борда на директорите на самата Facebook.
Друг вариант е рисковите капиталисти да са уверени в успеха на проекта и да смятат, че наливането на още „малко“ пари ще му помогне най-после да започне да увеличава своята потребителска база. През следващите месеци предстои да видим дали 30 милиона долара са достатъчни за тази цел.