Регистрация по ДДС – струва ли си и имаме ли избор

Регистрацията по ДДС идва с редица особености, някои от които са положителни и други, които не са чак толкова. Сред положителните страни няма как да не споменем, че след тази регистрация, вие ще можете да развивате своята дейност на територията на целия Европейски  съюз с всички предимства от това. За съжаление, не винаги изборът е в наши ръце.

Кога можем да избираме

Ако оборотът на фирмата ви е до 50 000 лева, имате възможност добре да си помислите и да претеглите всички ползи и недостатъци, поне доколкото бизнесът ви не е свързан с чужбина.

Кога регистрацията по ДДС може да ви изиграе лоша шега

Един от най-големите недостатъци на това фирмата ви да е регистрирана по ДДС е, че това ви принуждава да включвате ДДС във всички извършени от вас продажби. Това може да е сложно и непременно изисква опитен счетоводител.

 

От тук следва и още един недостатък. Както се досещате, вашите продукти и услуги ще изглеждат видимо по-скъпи в очите на клиентите ви в сравнение с тези, които им се предоставят от фирми, които не са регистрирани по ДДС.

 

Едно такова увеличение може да бъде не само неприятно и нежелано, но може да ви изиграе лоша шега и да направи услугите ви неатрактивни, насочвайки клиентите ви към конкуренцията.

Кога нямаме избор

Живеем в ерата на IT специалистите, в която много млади хора се ориентират да развиват свой бизнес в сферата на високите технологии. Това много често предполага възможност да работите от дома си, лишавайки ви от редица проблеми, с които хората се сблъскват в рутинното си ежедневие.

 

Има обаче и ситуации, в които един IT специалист не изглежда толкова облагодетелстван и това е регистрацията по ДДС. Най-малкото защото повечето хора, които са заети в този бранш, печелят от това, че предлагат своята услуга на по-платежоспособния европейски пазар.

 

Самият факт, че приходите в голямата си част идват по тази линия, задължава специалистите в сектора да се регистрират по ДДС. Не на последно място трябва да отбележим и хората, които печелят от реклами или които търгуват с различни стоки и услуги с помощта на международни платформи като Amazon и Google.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *