През ноември стартира най-новата професионална програма на BEIED Bulgaria и TriplePro , фокусирана върху създаването и управлението на маркетинг съдържание. Content Marketing Program 2016 цели да помогне на съвременните маркетолози, дизайнери, бранд мениджъри, специалисти по маркетинг в социалните медии, да усъвършенстват изкуството на създаването и планирането на ценно съдържание. Програмата включва поредица от реални казуси от бизнеса практиката, екипни задачи, дискусии, симулации и предизвикателства. За да научим повече за новата програма и тенденциите в маркетинга, направихме интервю с Радослав Бимбалов, управляващ партньор и творчески директор на The Smarts.
ВЪПРОС: Предстоят Ви лекции в новата програма на BEIED и Triple Pro – Content Marketing. Очакваме с нетърпение! Ценното съдържание ли е днес ключът към сърцето на потребителя?
ОТГОВОР: Съдържанието наистина придобива все по-голямо значение. Но още по-важно е да се опитваме да включим потребителя в неговото създаване. Да го накараме да мисли, твори и гради заедно с нас всеки бранд. Не е лесно, изисква много целенасочени действия и крие доста рискове. Но си струва.
ВЪПРОС: Успешна ли е у нас връзката между класическите медии и Интернет?
ОТГОВОР: Все още тази връзка не е достатъчно равностойна. Често използваме интернет просто като съпътстваща медия и подценяваме неговите възможности да води кампании като основен канал. В същото време не бива да надценяваме способностите на мрежата. Класическите медии не могат да бъдат заместени изцяло от онлайн-платформите, каквото и да се опитват да казват редица специалисти в този сектор. Симбиозата между различните канали е единственият правилен път.
ВЪПРОС: От Вашия богат опит в реклама – каква е основната тенденция по света и в България?
ОТГОВОР: Тенденциите са нещо временно и ако ги следваш сляпо има риск да изгубиш себе си, копирайки различни модни залитания. В момента у нас (а и до голяма степен по света) е модерно да се връщаме назад – в дизайн, стилистика, звучене. Разликата е, че нашата романтична представа за ретро опира някъде в социализма, а там всичко беше еднакво скучно и неотличително. Смятам, че тази тенденция премина своя пик и ако брандовете продължават да я следват съвсем скоро ще се окажат в територията на общата безличност.
ВЪПРОС: Какво бихте посъветвали младите маркетинг специалисти?
ОТГОВОР: Да бъдат готови да се учат все повече от собствените си грешки, а не само от грешките на тези преди тях. Времената се менят, потребителите също. Това че нещо не е сработило преди време, не означава, че няма да сработи днес.